Reklama

Najnowsze wiadomości

Biznes1 marca 200922:44

Henkel podsumował rok

Henkel podsumował rok - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Reklama

Polski oddział Henkla, producenta wiodących marek i technologii, zamknął rok finansowy 2008 z przychodami netto w wysokości 1,53 miliarda zł, co daje blisko 4-procentowy wzrost w stosunku do roku ubiegłego. Sukces firmy wynika z zaangażowania wszystkich działów biznesowych. Każdy z nich odnotował zwiększenie udziałów rynkowych swoich marek oraz wzrost sprzedaży.

2008 rok był bardzo dobry dla Henkla pod względem wzrostu zyskowności biznesu: firma zanotowała dwucyfrowy wzrost zysku liczony w złotych w stosunku do roku poprzedniego - mówi Janusz Gołębiowski, prezes zarządu Henkel Polska. Jeszcze lepiej wyglądają wyniki biznesowe liczone w euro, ten wskaźnik jest z punktu widzenia firmy międzynarodowej zdecydowanie ważniejszy. Rok 2008 przyniósł dwucyfrowe wzrosty sprzedaży oraz zysku w euro. Wyniki polskiego oddziału są spójne z globalnym trendem, odnotowanym przez firmę w ostatnich 12 miesiącach. W roku fiskalnym 2008 sprzedaż Henkla na świecie wzrosła o 8,1 procent do 14,1 mld euro.

W 2008 roku Dział Środków Piorących i Czystości Henkel Polska odnotował dalszy wyraźny wzrost sprzedaży, zysków oraz udziałów rynkowych. Henkel utwierdził swoją mocną pozycję producenta numer dwa na rynku środków piorących i czystości, zwiększając swoje udziały rynkowe do rekordowego poziomu w historii i zmniejszając tym samym dystans do najbliższego konkurenta do zaledwie 0,8%. - W przybliżeniu można powiedzieć, że co czwarta złotówka wydana przez polskich konsumentów w 2008 roku w kategorii detergentowej obejmującej środki piorące i zmiękczające, środki do zmywania, mycia okien oraz pielęgnacji toalet została wydana na produkty Henkla - mówi Janusz Gołębiowski. - Dowodzi to wysokiej jakości, którą Henkel gwarantuje we wszystkich swoich produktach, jakości, która zyskała aprobatę i lojalność konsumentów.

Henkel wprowadził w zeszłym roku na polski rynek z sukcesem wiele nowych wariantów produktów w ramach swoich kluczowych detergentowych marek. Wśród nich są: proszek Persil Gold Plus, Rex Almond Milk/Mleczko Migdałowe, trzy warianty "Like new!" Perwoll, nowy Somat Perfect oraz dwie nowe wersje zapachowe marki Pur – Pur Jabłko&Cynamon oraz Pur Vanilia.

Kategoria środków piorących Henkla wykazała ogromną dynamikę wzrostu. Proszek do prania Persil, rynkowy lider segmentu premium, był jedyną marką notującą w tym segmencie wzrosty udziałów rynkowych. W rezultacie na koniec 2008 osiągnął rekordowy w historii marki w Polsce udział rynkowy. Także proszek Rex stał się w 2008 roku liderem rynku w segmencie ekonomicznym. Grupą najszybciej rosnącą w kategorii środków piorących są specjalistyczne środki do prania. Perwoll, reprezentujący w tej kategorii Henkla, z dwucyfrowym wzrostem sprzedaży w stosunku do roku poprzedniego utrzymał w 2008 roku mocną drugą pozycję.

W kategorii środków czyszczących poszczególne marki osiągnęły bardzo wysoką sprzedaż i udziały rynkowe. Sprzedaż Somatu w 2008 roku była aż o 56 procent wyższa niż rok wcześniej. Clin z 42-procentowym udziałem w rynku (w tym ponad 50-procentowym udziałem w handlu nowoczesnym) zwiększył swoją przewagę lidera segmentu środków do mycia szyb. Płyn do mycia naczyń Pur wprawdzie pozostawał silnym wiceliderem rynku, ale w kanale handlu nowoczesnego był już zdecydowanym liderem z ponad 39-procentowym udziałem. Marka Bref stała się w 2008 r. liderem sub-segmentu zawieszek w płynie, osiągając ponad 13-procentowy udział w rynku (z czego ponad 20 procent w hipermarketach).

Głównym czynnikiem sukcesu Działu Kosmetyków Pielęgnacyjnych było, podobnie jak w 2007 roku, innowacyjne podejście do produktów. Na rynku pojawiło się bardzo dużo nowych kosmetyków, które zyskały uznanie i akceptację klientów. Niektóre przykłady to: Schauma o nowej udoskonalonej formule i nowych wariantach - Schauma Oil Intense oraz Schauma Proste i Lśniące, Taft Sensitive oraz Taft Power Cashmere oraz farba do włosów Natural&Easy Grey Experts. Henkel wprowadził także Fa Deo Rice Dry oraz rozszerzył asortyment Fa Men o nowe warianty żelów pod prysznic oraz dezodorantów, aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu w kategorii męskich kosmetyków. Pozostałe nowości to Gliss Nutri Protect, nowy wariant szamponu chroniący włosy przed negatywnym działaniem zanieczyszczeń ze środowiska.

Henkel zadebiutował także w nowych kategoriach rynku, wprowadzając markę Activ Dr. Hotting, kosmetyków zapobiegających odwracalnemu wypadaniu włosów oraz Vademecum 2 w 1, który łączy pastę i płyn do płukania jamy ustnej. W 2009 roku firma planuje szereg kolejnych innowacji, które będą wspierały sprzedaż.

Ubiegły rok był rekordowy w polskiej historii Działu Klejów Budowlanych i dla Profesjonalistów, będącego częścią połączonego Działu Adhesive Technologies. Wartość sprzedaży tej grupy produktów z markami: Ceresit, Pattex, Thomsit i Metylan odnotowała procentowo dwucyfrowy wzrost w stosunku do roku 2007 i najlepsze wyniki w całej historii. Bardzo dobre rezultaty osiągnęła kategoria produktów służących do wykonywania ociepleń budynków, poprawiając prawie o połowę wynik sprzedaży z roku poprzedniego. Przejęta od ICI marka Cimsec – specjalne zaprawy do klejenia i fugowania dystrybuowane wyłącznie w salonach sprzedających płytki ceramiczne - podwoiła swoją sprzedaż z roku 2007. Dobrym rezultatem pochwalić się mogą także produkty z grupy hydroizolacje, które poprawiły wynik wcześniejszego roku o 25 procent. Pięciokrotny wzrost sprzedaży w stosunku do roku ubiegłego odnotował pochłaniacz wilgoci „Stop wilgoci” pod marką Metylan, który także jest od niedawna na rynku.

Pomimo spowolnienia odczuwalnego w gospodarce i istotnych dla Henkla gałęziach przemysłu w ostatnim kwartale 2008 roku, Dział Technologii, wchodzący w skład połączonego Działu Adhesive Technologies, zakończył zeszły rok z wyraźnym wzrostem sprzedaży, szczególnie tej liczonej w euro, i jeszcze większym wzrostem zysków. Do najważniejszych wydarzeń 2008 należała globalna akwizycja National Starch. Przyłączenie tej firmy uzupełniło ofertę produktową Henkla i wzmocniło obecność na rynku amerykańskim i azjatyckim. W Polsce przyłączenie National Starch rozszerzyło dotychczasową ofertę dla przemysłu elektronicznego, głównie dzięki marce Acheson. Tym samym firma zdobyła nowych klientów. Rezultatem akwizycji w Polsce jest także pozyskanie dodatkowego nowoczesnego zakładu produkcyjnego klejów dla przemysłu opakowaniowego w Pilawie.

Henkel rozpoczął w 2008 roku szereg nowych projektów, które zakończą się w roku bieżącym. - Naszymi partnerami są wielcy polscy producenci AGD czy elektroniki komputerowej – mówi Piotr Ciborowski, nowy Business Unit Manager Działu Adhesive Technologies. - Projekty są związane z zastosowaniem w praktyce nowych, innowacyjnych produktów, które pojawiły się w naszej ofercie w ubiegłym roku, np. silikonów dwuskładnikowych o specjalnych właściwościach. Dział Technologii zacieśnił także współpracę z polskim przemysłem lotniczym. Od 2008 roku, dzięki nowemu kontraktowi, kleje Loctite Hysol przeznaczone do zastosowań w przemyśle lotniczym, wykorzystywane są przy produkcji drzwi do samolotów Boeing.

W 2008 roku Henkel zainwestował w Polsce łącznie ponad 21,1 milionów złotych, największe nakłady zostały poniesione na inwestycje proekologiczne, związane z podnoszeniem potencjału produkcyjnego oraz zmierzające do podniesienia bezpieczeństwa. 8,9 mln zł wyniosły nakłady w zakładzie w Raciborzu, który ciągle podnosi potencjał produkcyjny w zakresie produkcji półproduktów chemicznych do dalszego wykorzystania w innych fabrykach Henkla w regionie CEE. Tym samym rośnie znaczenie Raciborza dla regionu jako dostawcy półproduktów dla innych fabryk.
Na inwestycje w Stąporkowie firma wydała 7,4 mln złotych. Objęły one m.in. rozbudowę produkcji mokrej w celu zwiększenia mocy produkcyjnych, optymalizacji i unowocześnienia produkcji oraz poprawienia warunków pracy i bezpieczeństwa w zakładzie.

Pro-ekologiczne nakłady w Bielsku-Białej wyniosły 1,2 mln złotych i dotyczyły stworzenia profesjonalnej linii technologicznej do oczyszczania wód poprodukcyjnych w  zakładzie impregnacji próżniowej. Korzyści wynikające z zastosowania najnowszej technologii są bardzo wymierne – w ciągu kilkunastu miesięcy nastąpi całkowity zwrot z inwestycji. Inwestycja została uznana przez Katowicką Specjalną Strefę Ekonomiczną oraz Ministerstwo Gospodarki i jako szczególnie innowacyjna i pro-ekologiczna ma szansę na otrzymanie tzw. pomocy publicznej w wysokości 50 procent nakładów. Zakład we Wrzącej zainwestował w 2008 roku 1,75 mln złotych m. in. w system zabezpieczający przesypywanie silosów podczas napełniania, służący do zmniejszenia emisji pyłów do atmosfery, instalację robota paletyzującego, modernizację pieców bębnowych suszarni piasku oraz zmniejszenie zużycia gazu na tonę wysuszonego piasku
o ponad 4 procent.

Mimo spowolnienia gospodarczego Henkel nie rezygnuje z ambitnych planów na kolejne miesiące. - Obecny rok będzie niewątpliwie trudnym okresem z racji na obserwowane także na polskim rynku spowolnienie gospodarcze, niemniej zakładamy dalsze zwiększanie udziałów rynkowych i sprzedaży. Nasza międzynarodowa strategia działania do 2012 roku opiera się na trzech głównych filarach: koncentracji na kliencie i jego potrzebach, wykorzystaniu pełnego potencjału biznesowego oraz rozwijaniu organizacji. Wierzymy, że realizacja tej strategii pozwoli nam wyjść z ogólnego kryzysu gospodarczego jeszcze bardziej wzmocnionym. Tym samym udowodnimy nasza silną pozycję na światowym rynku – mówi Janusz Gołębiowski.

Henkel nie porzuca optymizmu także w branży motoryzacyjnej i budowlanej. - Firma wyszła obronną ręką z kryzysu w branży nieruchomości siedem lat temu - w tamtym okresie udało się zwiększyć udziały rynkowe. Zrobimy wszystko, aby powtórzyć właśnie taki schemat rozwoju wydarzeń – mówi Piotr Ciborowski. - W żadnym jednak razie nie może ucierpieć nasza organizacja, nasi pracownicy. Chcemy, bowiem, gdy kryzys się skończy, wejść w okres rozwoju z dobrym i silnym zespołem – podsumowuje Janusz Gołębiowski.

Henkel na każdym poziomie działalności kieruje się najważniejszymi wartościami, jakimi są jakość, odpowiedzialny biznes oraz innowacyjność. Jest jednym z liderów odpowiedzialności biznesu i od początku istnienia w Polsce prowadzi działalność zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. CSR Henkla jest ściśle związany ze specyfiką działalności firmy i prowadzony na wszystkich poziomach – od produkcji i innowacji produktowych, przez relacje z pracownikami, po relacje z interesariuszami i otoczeniem. W realizację zadań z obszaru CSR zaangażowani są, w różnym zakresie, wszyscy pracownicy firmy. Przykładami zaangażowania Henkel Polska w obszarze CSR są takie projekty jak konkurs ekologiczny „Henkel – zielone granty”, konkurs artystyczny „Henkel Art. Award” czy program wolontariatu pracowniczego „MIT - Make an Impact on Tomorrow” (Zmieniaj Przyszłość). Potwierdzeniem wysokiej pozycji Henkel Polska w obszarze odpowiedzialności biznesu jest bardzo wysokie, 7. miejsce w Good Company Ranking 2008 przeprowadzonym w marcu ubiegłego roku przez polską edycję miesięcznika Manager Magazin. Firma od grudnia 2007 roku jest w Polsce członkiem Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Od ponad 130 lat Henkel jest wiodącym producentem marek i technologii, które czynią życie łatwiejszym, lepszym i piękniejszym. Henkel działa w trzech strategicznych obszarach biznesu: środków piorących i czystości, kosmetyków do pielęgnacji włosów i ciała oraz klejów, uszczelniaczy i technologii powierzchniowych. Sklasyfikowany jest także w rankingu największych firm na świecie Fortune Global 500. Ponad 60 procent całkowitej sprzedaży Henkla pochodzi z dóbr konsumpcyjnych, pozostałe 40 procent to produkty przemysłowe. W 2008 roku Henkel odnotował sprzedaż w wysokości 14,1 miliarda euro, zysk operacyjny firmy wyniósł 1,495 miliarda euro. Ponad 55 tysięcy pracowników Henkla w ponad 125 krajach całego świata, kierując się mottem firmy: "A Brand like a Friend" (Marka jak Przyjaciel), buduje zaufanie konsumentów do marek i technologii Henkla.

Materiały działu PR firmy Henkel
          

 

Bądź na bieżąco z nowymi wiadomościami. Obserwuj portal naszraciborz.pl w Google News.

Reklama
Reklama
Tagi:

Komentarze (0)

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Sport3 listopada 202420:26

Starcie imienniczek w klasie okręgowej. Górą Turza Śląska [FOTO]

Starcie imienniczek w klasie okręgowej. Górą Turza Śląska [FOTO] - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Region:

W niedzielę, 3 listopada, na boisku w Turzy Śląskiej odbył się ekscytujący mecz pomiędzy dwiema drużynami noszącymi tę samą nazwę – Unią Turza Śląska i Unią Racibórz. Spotkanie przyciągnęło uwagę kibiców i sympatyków piłki nożnej, ponieważ obie ekipy były blisko siebie w tabeli rozgrywek III grupy klasy okręgowej, co zapowiadało wyrównaną walkę. Przed meczem Unia z Turzy Śląskiej miała 21 punktów i zajmowała czwarte miejsce, natomiast ich przeciwnicy z Raciborza plasowali się na siódmej pozycji z 18 punktami.

(greh)
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Aktualności5 listopada 202410:24

Raport 998. Strażackie akcje w Krzanowicach i Kuźni Raciborskiej

Raport 998. Strażackie akcje w Krzanowicach i Kuźni Raciborskiej - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
red., fot. FB/OSP Kuźnia Raciborska
Reklama
Sport4 listopada 202420:37

Sportowe podsumowanie weekendu

Sportowe podsumowanie weekendu - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Region:

Weekend, choć chłodny, to pełen był emocji sportowych. Grały zespoły od II ligi do C klasy. Przed kibicami zaprezentowali się także siatkarze amatorzy, koszykarki oraz piłkarki ręczne. Sprawdź, jak poradziła sobie drużyna, której kibicujesz.

(greh)
Reklama
Reklama
Reklama

Partnerzy portalu

Materiały RTK
Nasz Racibórz - Nasza ekologia
Dentica 24
ostrog.net
Szpital Rejonowy w Raciborzu
Spółdzielnia Mieszkaniowa
Ochrona Partner Security
Powiatowy Informator Seniora
PWSZ w Raciborzu
Zajazd Biskupi
Kampka
Fototapeta.shop sklep z tapetami i fototapetami na zamówienie
Sport3 listopada 202422:16

Koszykówka. Cenna wygrana RKK AZS Racibórz [FOTO]

Koszykówka. Cenna wygrana RKK AZS Racibórz [FOTO] - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Racibórz:

W niedzielne popołudnie 3 listopada 2024 roku zawodniczki RKK AZS Racibórz zmierzyły się na parkiecie hali OSiR z zespołem z Jeleniej Góry. Przystępując do spotkania z mocnym postanowieniem odniesienia pierwszego zwycięstwa w tegorocznych rozgrywkach II Ligi, drużyna wykazała się od samego początku dużą determinacją.

opr. red., fot. Jan Ptak
Reklama
Sport4 listopada 202421:22

Halówka ruszy już po raz XXII. Trwają zapisy!

Halówka ruszy już po raz XXII. Trwają zapisy! - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Racibórz:

Organizatorzy Halowej Ligi Piłki Nożnej w Raciborzu ogłaszają rozpoczęcie XXII Edycji Halowej Ligi Piłki Nożnej, która ruszy już w listopadzie 2024 roku. To wieloletnie wydarzenie, stanowiące stały punkt sportowego kalendarza Raciborza, gromadzi entuzjastów piłki nożnej, tworząc emocjonującą rywalizację pod dachem hali OSiR.

opr. red.
Reklama
Reklama

Najnowsze wydania gazety

Nasz Racibórz 01.11.2024
30 października 202418:13

Nasz Racibórz 01.11.2024

Nasz Racibórz 25.10.2024
24 października 202421:18

Nasz Racibórz 25.10.2024

Nasz Racibórz 19.10.2024
17 października 202422:07

Nasz Racibórz 19.10.2024

Nasz Racibórz 11.10.2024
10 października 202420:34

Nasz Racibórz 11.10.2024

Zobacz wszystkie
© 2024 Studio Margomedia Sp. z o.o.