Grupa Mieszko po trzech kwartałach: większa sprzedaż, niższy zysk
330,5 mln zł przychodów ze sprzedaży wykazała grupa kapitałowa Mieszko. W zeszłym roku sprzedaż w tym samym okresie wyniosła 303,3 mln zł, ale grupa zarobiła na czysto 8,2 mln zł. W tym roku 4,06 mln zł. Stratę wykazała spółka matka, czyli Mieszko S.A. z zakładami w Raciborzu. Wzrosły zobowiązania grupy, z 378 do 395 mln zł.
Przychody spółki matki, czyli Mieszka wyniosły 248 mln zł (206,7 mln zł I-III 2011) przy stracie netto 1,73 mln zł (4,2 mln zł zysku I-III 2011). - W pierwszym trzech kwartałach 2012 roku Grupa Kapitałowa ZPC Mieszko S.A. osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 330.511 tys. złotych, tj. na poziomie prawie 9 % wyższym niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Marża brutto na sprzedaży w tym okresie 2012 roku osiągnęła poziom 98.528 tys. zł (29,8% procentowo) i była wyższa o 6,4 mln zł niż w analogicznym okresie roku poprzedniego (30,4% procentowo). Dynamika marży brutto wyniosła blisko 7%. W trzecim kwartale bieżącego roku przychody ze sprzedaży osiągnęły poziom 113.940 tys. złotych i były niższe niż w analogicznym okresie roku poprzedniego o 8,7%. Marża brutto na sprzedaży osiągnęła poziom 32.387 tys. zł co stanowiło 28,4% przychodów ze sprzedaży. W analogicznym okresie poprzedniego roku wielkości te kształtowały się odpowiednio 37.470 tys. zł i 30,0%. Zasadniczy wpływ na niższy poziom przychodów ze sprzedaży produktów (o ponad 8,5 mln zł) w trzecim kwartale 2012 a także osiągniętej marży brutto na sprzedaży miało odmienne niż w poprzednich latach podejście spółki do oferty bożonarodzeniowej, oferowanej w najwyżej marżowym kanale tradycyjnym. W roku bieżącym oferta została rozłożona bardziej równomiernie na ostatnie cztery miesiące roku z zastosowaniem terminów płatności zdecydowanie bardziej zbliżonych do standardowych niż to miało miejsce w latach poprzednich. W latach poprzednich sprzedaż oferty bożonarodzeniowej w kanale tradycyjnym w znacznej mierze odbywała się w miesiącach wrzesień i październik a rozliczana była do połowy pierwszego kwartału następnego roku kalendarzowego. Drugim czynnikiem, który miał wpływ na wielkość sprzedaży w trzecim kwartale 2012 roku była reorganizacja i restrukturyzacja sił sprzedażowych dedykowanych do obsługi kanału tradycyjnego. Przeprowadzone działania powinny przynieść w następnych okresach większą efektywność zespołu połączoną z niższymi kosztami jego funkcjonowania.
Cały raport można przeczytać TUTAJ
opr.
w
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany