Odpowiednia komunikacja z klientami jest sztuką
Wraz z rozwojem Internetu i sieci kontaktów pomiędzy jego użytkownikami, najważniejszym zadaniem przed jakim stanął współczesny marketing stała się odpowiednia komunikacja z konsumentami. Z pomocą przychodzą media społecznościowe (ang. Social Media), które opierają się na komunikacji i interakcji pomiędzy ich użytkownikami.
Do mediów społecznościowych zaliczamy między innymi: blogi, fora internetowe, portale społecznościowe czy grupy dyskusyjne. Najbardziej znane z nich to portale takie jak Facebook, Twitter czy Nasza-Klasa. Chociaż wydaje się, że służą głównie do utrzymywania kontaktów ze znajomymi, to od pewnego czasu podbijają i zaczynają dominować w świecie marketingu. Coraz trudniej wyobrazić sobie firmę, która nie posiada swojej strony na Facebooku. Począwszy od małych i lokalnych przedsiębiorstw po globalne firmy i korporacje. Współczesny konsument przed podjęciem decyzji o zakupie sprawdza ceny, porównuje oferty, poszukuje opinii, staje się bardziej świadomy i racjonalny niż kiedyś. To wszystko umożliwia mu Internet i Social Media, gdyż właśnie tam może dzielić się z innymi użytkownikami swoimi spostrzeżeniami na dany temat, wymieniać się ofertami, a także polecać dany produkt czy markę innym osobom.
Media społecznościowe nie tylko ulepszają komunikację oraz dostęp do informacji o marce czy firmie. Ułatwiają również sposób w jaki ludzie wchodzą w relacje z markami, a także pomagają w budowaniu lojalności. Rynek mediów społecznościowych rozwija się w niesamowitym tempie. Ludzie komentują i dzielą się opiniami w sieci na bieżąco, a właściciele firm coraz wyraźniej dostrzegają jak ważny jest kontakt z klientem i starają się utrzymywać go na różnych płaszczyznach.
Pośród zalet związany z obecnością Twojej firmy w mediach społecznościowych można wymienić:
• budowanie wizerunku nowoczesnej firmy
• tworzenie więzi i interakcji z klientami
• stała komunikacja i budowanie lojalności
• dostęp na bieżąco do informacji
• budowanie świadomości marki
• zgromadzenie dużego grona odbiorców
• poznanie oczekiwań i opinii klientów
Uważne słuchanie klientów i budowanie odpowiedniej komunikacji z nimi to zadanie przed jakim stoją współczesne firmy. Jesteśmy po to, aby pomóc Ci to zadanie wykonać jak najlepiej. Musisz pamiętać, że duża liczba zgromadzonych fanów to tylko punkt wyjścia. Najważniejsze to zaangażowanie ich do aktywnego komentowania i uczestniczenia w życiu Twojej firmy. Ważny jest również odpowiedni dobór słów, które w Internecie rozprzestrzeniają się w mgnieniu oka. Dlatego właśnie warto obsługę mediów społecznościowych zlecić specjalizującej się w tym zewnętrznej firmie. Bo komunikacja jest sztuką.
Jeśli chcesz udoskonalić swoje kontakty z klientami, dowiedzieć się więcej o mediach społecznościowych lub potrzebujesz pomocy w ich obsłudze - skontaktuj się z nami:
Agencja PR SMart
Telefon: +48 882 184 519
E-mail: kontakt@prsmart.pl
Strona: www.prsmart.pl
Agencja PR SMart | Social Media art | bo komunikacja jest sztuką
Komentarze (0)
Komentarze pod tym artykułem zostały zablokowane.