Kiedyś warta rower a dziś ponad 90 mln zł
O czym mowa? O stworzonej w Raciborzu marce Mieszko, która firmuje znaną w Polsce grupę kapitałową produkującą słodycze, m.in. Zozole i Michaszki. W opublikowanym dziś rankingu najcenniejszych polskich marek Rzeczpospolitej zajęła 119 miejsce. Jej wartość oszacowano w tym roku na 91,6, a rok temu na 73,8 mln zł. Kto jest jej twórcą?
Mało kto pamięta, że w chwili powstania cukiernicza spółka rodziny Gajdzińskich mogła się nazywać PolBon. Firma zdecydowała się wóczas ogłosić konkurs, w którym główną nagrodą był rower. Wygrał go śp. prof. Benedykt Motyka. To on wymyślił nazwę Mieszko. Profesor cieszył się z bicykla, a spółka Mieszko cieszy się z ciągłego wzrostu wartości marki.
Ranking polskich marek:
1. Orlen wartość 3,84 mld zł
2. PKO Bank Polski wartość 3,7 mld zł
3. Biedronka wartość 2,75 mld zł
(waw)
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany