Tokarka Rafametu trafi do nowego portu w Kolumbii
Sterowana numerycznie podtorowa tokarka kołowa typu UGE 400N została zamówiona w RAFAMECIE przez firmę z Kolumbii. Jest to pierwsze od wielu lat zamówienie z tego kraju.
Zamówiona maszyna to ciężka wersja grupy tokarek podtorowych oferowanych wcześniej przez RAFAMET pod wspólną nazwą UGE 150N. Obrabiarka przeznaczona jest do obróbki kół pojazdów kolejowych na tor 914 mm. Oprócz obrabiarki i jej wyposażenia, kontrakt obejmuje również jej montaż i uruchomienie na miejscu, przeszkolenie operatorów i personelu utrzymania ruchu użytkownika przez specjalistów RAFAMET-u oraz dostawę części zamiennych.
Klientem RAFAMETU jest firma, która została koncesjonariuszem państwowego portu do eksportu węgla, działającym w systemie bezpośredniego załadunku. Firma ma swoją siedzibę w mieście Barranquilla, w północnej Kolumbii, rodzimej miejscowości piosenkarki Shakiry. Jest to stolica prowincji Atlantico i czwarte co do wielkości miasto kraju.
Nowy port będzie posiadał najnowocześniejsze wyposażenie oraz infrastrukturę, aby docelowo stać się wzorcowym portem w Kolumbii. Początkowe możliwości eksportowe to około 21 milionów megaton rocznie. Przeznaczenie towarów to rynki Ameryki Północnej, Europy i Azji. Budowa portu zakończy się w pierwszej połowie roku 2013.
Zamówiona w RAFAMECIE tokarka zostanie zainstalowana w warsztatach taboru kołowego, które budowane są w miejscowości Ciénaga, niedaleko miasta Santa Marta. Wykorzystywana będzie do
obróbki profili kół zestawów kołowych stosowanych w lokomotywach i wagonach kolejowych. Obrabiarka umożliwia toczenie profili kół zestawów zamontowanych w pojazdach szynowych jak również w wózkach zdemontowanych z tych pojazdów. Ponadto możliwa jest obróbka profili kół pojedynczych zestawów, wymontowanych z wózka, przy zastosowaniu odpowiedniego dociążenia.
Charakterystyczne w tym kontrakcie jest to, że tokarka będzie przeznaczona do obróbki kół pojazdów kolejowych na bardzo wąski tor 914 mm, który występuje praktycznie tylko w Kolumbii. Ponadto obrabiarka musi być przystosowana do warunków klimatycznych (tropik mokry). RAFAMET będzie też odpowiedzialny za parametry zasilania elektrycznego w miejscu lokalizacji maszyny. Będzie ona wyposażona m.in. w system zdalnego diagnozowania stanu pracy obrabiarki oraz połączenie jej systemu CNC z komputerem i lokalną bazą danych.
Dostawa obrabiarki do klienta w Ciénaga nastąpi prawdopodobnie na początku roku 2014. - Jest to dość odległy termin, podyktowany jest tym, że tuż po uzgodnieniu kontraktu, klient zmienił swoje plany inwestycyjne, a tym samym przesunął budowę fundamentu oraz dostawę tokarki podtorowej do drugiej fazy projektu – mówi Stanisław Stefaniszyn, kierownik sprzedaży w RAFAMET S.A., odpowiedzialny za kontrakt z Kolumbią.
Jak dodaje, jest to pierwszy kontakt z tym klientem, ale nie z rynkiem kolumbijskim. - W latach siedemdziesiątych RAFAMET dostarczył do lokalnych warsztatów kolejowych przynajmniej kilka konwencjonalnych tokarek kołowych. W lipcu 2005 roku spotkałem się w Bogocie z użytkownikami dwóch naszych starych tokarek. Tematem naszych rozmów były propozycje remontów tych obrabiarek wraz z ich modernizacją oraz ewentualne zastąpienie zużytych tokarek nowymi typami maszyn przy wykorzystaniu istniejących fundamentów. Aktualnie utrzymujemy stały kontakt z użytkownikami naszych tokarek oraz nowymi potencjalnymi klientami za pośrednictwem naszego przedstawiciela w Bogocie – wyjaśnia S. Stefaniszyn.
Na zdjęciu sterowana numerycznie podtorowa tokarka kołowa typu UGE 400N
EN
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany