Klimatyzacja gotowa do podróży
W upalne dni nie wyobrażamy sobie jazdy samochodem bez klimatyzacji. Jak korzystać z klimatyzacji, by nasza podróż była komfortowa i bezpieczna dla zdrowia? Co trzeba zrobić, by układ klimatyzacji działał prawidłowo? Na te i inne pytania odpowiadamy w kolejnej części poradnika dla kierowcy tworzonego wspólnie z firmą BOSCH SERVICE AUTO KOZA w Raciborzu przy Opawskiej 126.
W trakcie zimy wielu kierowców zupełnie zapomina o klimatyzacji. Najwyższa pora przypomnieć sobie o niej przed wyjazdem na wakacje. Czasem wydaje nam się, że klimatyzacja to przede wszystkim wygoda. Zauważmy jednak, że sprawna klimatyzacja wpływa na koncentrację w czasie jazdy pozwalając zapewnić bezpieczeństwo nam i naszym pasażerom.
Kontrolę układu najlepiej zlecić fachowcom, którzy wiedzą jak o niego zadbać. Wiele osób zapyta: Dlaczego układ klimatyzacji musi być serwisowany? Odpowiedź jest prosta. W naturalny sposób nawet z całkowicie szczelnego układu ubywa rocznie od 10-15% czynnika chłodniczego, a to oznacza, że w ciągu 3 lat zdolność schładzania wnętrza pojazdu drastycznie spada. Odpowiednio przeprowadzony serwis klimatyzacji gwarantuje nam smarowanie poszczególnych elementów układu.. Ponadto układ powinien być serwisowany, gdyż wilgoć w nim obecna może spowodować poważne uszkodzenia (zniszczenie skraplacza i sprężarki). Filtr – osuszacz należy bezwzględnie wymienić przy każdym rozszczelnieniu układu. Gdy poziom nasycenia wilgocią jest zbyt duży filtr zamarza lub zapycha się, wtedy klima nie działa.
Należy pamiętać iż w samochodach wyposażonych w klimatyzację występuje filtr kabiny ( zwany również pyłkowym). Chroni on kabinę auta przed szkodliwymi substancjami dostającymi się do wentylacji, takimi jak kurz,sadza, pył i inne cząstki brudu. Zabrudzony filtr może też powodować nadmierne parowanie przedniej szyby, a także słabszą pracę dmuchawy .Nie można dokładnie określić czasu w jakim następuje całkowite zapchanie filtra, jednak wypada go wymienić nie rzadziej niż raz w roku. Przy wyborze należy się kierować jakością użytych materiałów. Z tego względu nie powinno się stosować papierowych zamienników, dlatego że nie są one odporne na wilgoć i szybciej się zapychają. Gdy dojdzie do zawilgocenia filtra znacznie zmniejsza on swoją skuteczność. Warto zainwestować w filtr z węglem aktywnym, który neutralizuje działanie szkodliwych dla zdrowia człowieka gazów.
Układ klimatyzacji powinien być regularnie dezynfekowany. Dlaczego? Po to, by powietrze w naszym samochodzie było świeże, czyste i pozbawione alergenów. Bakterie i grzyby na parowniku klimatyzacji mają idealne warunki do rozwoju. To one odpowiadają za niemiły zapach wydobywający się z układu i reakcje alergiczne podróżujących. Regularna dezynfekcja niszczy zarówno grzyby, bakterie jak i drobnoustroje. Serwisanci w firmie BOSCH SERVICE AUTO KOZA w Raciborzu korzystają z profesjonalnego systemu czyszczenia klimatyzacji – TUNAP. Odbywa się to poprzez mycie ciśnieniowe parownika. Preparaty TUNAP skutecznie eliminują wszystkie bakterie, grzyby i mikroorganizmy, co jest szczególnie ważne dla alergików, astmatyków i małych dzieci.
Serwisanci firmy BOSCH SERVICE AUTO KOZA w Raciborzu przestrzegają przed nastawianiem klimatyzacji na jak najniższą temperaturę. Jeśli różnica temperatur jest zbyt duża narażamy się m.in. na przeziębienia. Różnica pomiędzy temperaturą otoczenia a temperaturą wewnątrz pojazdu powinna wynosić 5 stopni Celsjusza. Pamiętajmy również o tym, że układ klimatyzacji powinniśmy włączać przynajmniej na kilkanaście minut także w chłodniejsze dni oraz w zimie. Dzięki temu będziemy mieli pewność, że układ jest sprawny, nie dopuścimy też do pogorszenia parametrów klimatyzacji.
BOSCH SERVICE AUTO KOZA
ul. Opawska 126
47-400 Racibórz
Telefon:32 417-70-53
Fax: 32 417-70-53
http://www.autokoza.bosch-service.pl
E-mail:
autokoza@bosch-service.pl
Godziny otwarcia:
pon.-pt 07.00 - 17.00
sobota 08.00 - 14.00
Dołącz do nas
Jeśli chcesz się rozwijać i szukasz pracy firma BOSCH SERVICE Auto Koza zaprasza do współpracy. Więcej informacji pod nr tel. 32 417 70 53
Komentarze (0)
Komentarze pod tym artykułem zostały zablokowane.