Gorzki smak czekolady
Producenci czekolady są w potrzasku: drożejące surowce, rozrost sieci dyskontów i chudsze portfele klientów wywierają silną presję na marże. Ich biznes jest jednak na tyle wdzięczny, że sposobów na walkę z kryzysem nie brakuje, a i ostatecznie można na nim zyskać. Przeczytaj artykuł traktujący m.in. o problemach spółki Mieszko, wyrosłej w Raciborzu i mającej tu dwa zakłady.
Niedawne susze w Afryce i rosnące apetyty na gorzką czekoladę wywindowały cenę kakao: tylko w III kwartale 2013 roku podrożało o ponad 20 procent. W ostatniej dekadzie cukiernicy już dwa razy doświadczyli silnych zwyżek, jednak w tak fatalnej sytuacji jak dzisiaj są po raz pierwszy. Presja na marże pojawia się zewsząd. Nie dość, że równocześnie drogie są pozostałe potrzebne im surowce (m.in. mleko, cukier, tłuszcze czy bakalie), to na skutek spowolnienia gospodarczego słabną nastroje konsumenckie, a rynek dystrybucji dynamicznie opanowują sieci handlowe, dla których niska cena to priorytet. Więcej TUTAJ
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany