Mieszko: Ciepło nie zaszkodziło
W pierwszym półroczu raciborskiej spółce Mieszko udało się znacząco zwiększyć sprzedaż słodyczy.
Po pierwszym kwartale sytuacja nie wyglądała różowo, bo przychody ze sprzedaży były niższe niż w okresie I-III 2007. Podobne kłopoty spotkały wszystkich polskich producentów branży cukierniczej. Powodem był topniejący w oczach eksport, na co wpłynęła rosnąca wartość złotówki. Producenci zapowiedzieli też podwyżki cen, na które z kolei wpłynęły rosnące ceny cukru, i obawiali się wysokich temperatur w maju i czerwcu. Klimat bezpośrednio oddziałuje na sprzedaż słodyczy. W upały spada chęć klientów do nabywania wyrobów czekoladowych z tzw. wysokiej półki, na których firmy mają największe marże.
Z opublikowanego właśnie raportu za I półrocze wynika, że sprzedaż Mieszka sięgnęła 97,94 mln zł (93,27 mln zł I kw. ‘07). Niestety, spółka wykazała 572 tys. zł straty netto, choć znacznie niższej niż rok temu (1,25 mln zł I kw. ’07). Warto natomiast zwrócić uwagę na wzrost kapitału własnego i spadek zobowiązań długo i krótkoterminowych.
(waw)
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany