Design od fundamentu… aż po dach
Ze zmieniającymi się stylami mamy do czynienia nie tylko w modzie. Okazuje się bowiem, że niemal w każdej dziedzinie naszego życia obserwować możemy nasilające się lub słabnące tendencje. Nie inaczej jest w branży budowlanej. O aktualnych i nadchodzących trendach w świecie pokryć dachowych opowiada Antoni Luberda – ekspert firmy Blachotrapez. Ceramiczne, cementowe, bitumiczne, stalowe, z blachy, a nawet z drewna – rynek oferuje nam wiele materiałów, z których możliwe jest wykonanie pokrycia dachowego. Przy wyborze materiału ważne są nie tylko właściwości techniczne tworzywa, ale i sam jego wygląd. Co jest aktualnie w modzie?
Jak z pracowni projektanta - Śmiało możemy stwierdzić, że najczęściej wybieranym materiałem pokryciowym są dziś blachodachówki. Trend ten obserwujemy już od kilku lat i wszystko wskazuje na to, że utrzyma się on jeszcze przez długi czas. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta – producenci oferują bowiem pokrycie, które przyciąga uwagę nowoczesnym i ciekawym wzornictwem, a tego właśnie zdają się aktualnie poszukiwać klienci – mówi Antoni Luberda. Blachodachówka kusi przede wszystkim różnorodnością kształtów. Dostępne są wzory blachy, które upodabniają materiał do klasycznej i dobrze znanej dachówki ceramicznej lub takie – przygotowywane na podobieństwo gontów drewnianych. Różnorodność i oryginalność form stwarzają niemal nieograniczone możliwości plastyczne w kształtowaniu połaci dachowej. Blachodachówka to zatem idealne rozwiązanie gdy zależy nam na podkreśleniu wyglądu i charakteru budynku. Popularność blachodachówki wynika jednak także z jej uniwersalności. – Materiał możemy zastosować na każdym rodzaju stromej konstrukcji dachu. Mała waga sprawia, że doskonale sprawdza się zarówno na dachach nowych budynków, jak i podczas renowacji starych obiektów. Wśród zalet wymienić należy także stosunkowo niską cenę oraz łatwość czyszczenia i konserwacji – dodaje ekspert firmy Blachotrapez, polskiego producenta pokryć dachowych z blachy.
Najmodniejszy kolor sezonu
Barwa pokrycia to drugie po wzorze kryterium, na które szczególną uwagę zwracają wszyscy stojący przed koniecznością zakupu pokrycia dachowego. Odpowiedni kolor dachu, w połączeniu z odcieniem ścian i stolarki otworowej, może przesądzić o wyglądzie całego budynku. Czym zatem kierować się przy jego wyborze? – Blachodachówka jest materiałem, który powinien służyć nam przez kilkadziesiąt lat, dlatego też naszą decyzję powinniśmy starannie przemyśleć. Pod uwagę weźmy styl naszego domu, jego otoczenie i rzeźbę terenu. Budynki o klasycznej estetyce najlepiej wyglądać będą z dachem w ciepłej tonacji, takiej jak czerwień, brąz czy kolor ceglany. W przypadku nowoczesnych willi możemy nieco zaszaleć i postawić na odważne połączenia. Tu dobrze sprawdzają się zielenie i odcienie niebieskiego. Jeżeli jednak boimy się tak śmiałych zestawień zawsze pozostaje nam klasyczny i nie wychodzący z mody szary lub grafit – przekonuje Antoni Luberda z firmy Blachotrapez. Kolor pokrycia dachowego wpływa jednak nie tylko na ogólny wygląd budynku. Pamiętajmy, że ciemne dachy szybciej się nagrzewają. Ma to istotne znaczenie jeżeli pokoje na poddaszu planujemy wykorzystywać do celów mieszkalnych.
Informacje o firmie: Firma Blachotrapez powstała w 1995 roku, jednak jej początki sięgają lat 70-tych, kiedy to Jan Luberda wraz z żoną założyli firmę dekarską. Wykonując krycie dachów, montaż rynien i obróbek wykonywanych we własnym warsztacie firma nieustannie się rozwijała. Z czasem firma przekształciła się z dekarskiej w produkcyjno-handlową. Na początku lat 90-tych głównym obszarem działania firmy stał się hurtowy handel blachą i produkcja pokryć dachowych. W 1992 roku powstał pierwszy zakład produkcyjny w Ponicach. Rok później pierwsza placówka sprzedaży detalicznej w Sękocinie, a w 1995 w Krakowie. W związku z dużym popytem pod koniec lat 90-tych na pokrycia dachowe, Blachotrapez zbudował kolejny zakład produkcyjny w Rabce – Zaboria, rozpoczęła się szybka ekspansja na terenie Podhala. W tym roku producent wprowadził też alucynk – nowy rodzaj pokryć dachowych. Z końcem roku 2003 firma posiadała już 40 własnych placówek i otworzyła dział sprzedaży hurtowej. W latach 2004-2007 Blachotrapez osiągnął już na tyle silną pozycję na rynku krajowym, że rozpoczął ekspansję na rynki zagraniczne. Od 2007 roku produkty z oferty Blachotrapez można kupić w Czechach, Rumunii i na Słowacji oraz na Węgrzech. W 2007 roku zakład produkcyjny w Sękocinie przeszedł modernizację – powstała nowa hala produkcyjna, wyposażona w nowoczesne linie technologiczne. Na przełomie 2010/2011 roku nastąpiła konsolidacja zakładów produkcyjnych południowej Polski w jeden zakład produkcyjny w Rabce-Zaborni. Dziś Blachotrapez to trzy nowoczesne zakłady produkcyjne, własny tabor samochodowy (ok. 150 samochodów ciężarowych i dostawczych), największa w Polsce własna sieć sprzedaży detalicznej, ponad 130 placówek na terenie kraju, dwa biura handlowe obsługujące klientów hurtowych: Rabka-Zdrój i Warszawa-Sękocin, Blachotrapez s.r.o. na Słowacji z siedzibą Tvrdošine i 37 placówek handlowych: Blachotrapez s.r.l w Rumunii z siedzibą w Baia Mare i 10 placówek handlowych oraz Blachotrapez s.r.o. w Czechach z siedzibą Havlíčkův Brod i 2 placówki handlowe.
Więcej informacji: www.blachotrapez.eu
Komentarze (0)
Komentarze pod tym artykułem zostały zablokowane.