Raciborski ROCKWORLD e-Gazelą Biznesu 2016 roku
Wieczorem 25 października w katowickim hotelu Monopol odbyła się uroczysta gala wręczenia nagród rankingu organizowanego przez "Puls Biznesu" - e-Gazele Biznesu. Są to nagrody dla najdynamiczniej rozwijających się firm na rynku handlu internetowego. W gronie nagrodzonych znalazła się firma mieszcząca się w Raciborzu, działająca zarówno na rynku lokalnym, jak i krajowym - Sklep dla Karpiarzy ROCKWORLD. Rozmawiamy z właścicielem firmy Łukaszem Pawlikiem.
Gratulujemy otrzymania prestiżowej nagrody!
Łukasz Pawlik: Dziękuję.
Proszę opowiedzieć nam, czym zajmuje się Pańska firma.
Ł.P.: ROCKWORLD Sklep dla Karpiarzy - tak jak nazwa wskazuje - to sklep wyspecjalizowany w sprzedaży produktów wędkarskich z zawężeniem do wąskiej grupy odbiorców, jakimi są "karpiarze", czyli wędkarze specjalizujący się w łowieniu karpi.
Skąd pomysł na taki sklep?
Ł.P.: Osobiście jestem pasjonatem karpiowania, spędzam każdą możliwą chwilę nad wodą w poszukiwaniu karpi, dlatego gdy kilka lat temu nadarzyła się okazja, postanowiłem spróbować sił w tym biznesie. Uważam, że mam niebywałe szczęście móc łączyć pracę w branży, która jest również moją największą pasją. Takie połączenie sprawia, że większość obowiązków, jakie mam przy tym projekcie, wykonuję z przyjemnością i nie liczę godzin, które poświęcam na rozwój firmy.
Dlaczego zdecydował się Pan na przeniesienie sklepu do internetu?
Ł.P.: To nie tak. Pierwsze kroki zaczęliśmy stawiać w internecie, a dopiero później otworzyliśmy placówkę stacjonarną. Sprzedajemy bardzo wyspecjalizowane produkty, a najlepszym rynkiem na sprzedaż niszowych produktów jest właśnie internet. Dzięki temu mamy możliwość dotarcia do bardzo szerokiego grona odbiorców.
Czy to znaczy, że większość Pana klientów to klienci internetowi?
Ł.P.: Tak, generalnie 75-80% obrotu generuje nam sklep internetowy. Pozostała część to obroty sklepu stacjonarnego.
Czy klienci sklepu internetowego to klienci z Polski, czy również klienci z zagranicy?
Ł.P.: Coraz częściej zdarza nam się wysyłać towar za granicę. Nie jest to jednak znacząca ilość, ale nie ukrywam, że rynek międzynarodowy jest moim celem ekspansji na najbliższe lata.
Jakie są bariery w branży wędkarskiej i w czym jesteście wyjątkowi?
Ł.P.: Tak jak w każdej branży, w internecie największą barierą jest konkurencja, ale zawsze można znaleźć sobie niszę, w której możemy zdziałać trochę więcej. W czym jesteśmy wyjątkowi? Myślę, że w tym, iż znaleźliśmy swoją niszę i spotkaliśmy na swojej drodze odpowiednich ludzi. To wszystko zaowocowało i dzięki temu mogliśmy odnieść sukces w naszej branży.
Jakie ma Pan rady dla osób chcących rozpocząć działalność w internecie lub rozwinąć swoją lokalną działalność o sieć internetową?
Ł.P.: Tak jak wcześniej wspomniałem, mam to szczęście, że wybrałem odpowiednią niszę oraz spotkałem na swojej drodze wyjątkowych ludzi. Tak się składa, że oprócz Sklepu dla Karpiarzy jestem również współwłaścicielem Studia Graficznego Margomedia i mam dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry, co wspomaga biznes o odpowiednie zaplecze, które pozwala nam osiągać przewagę nad konkurencją. W ciągu kilku lat rozwoju stworzyliśmy oprogramowanie sklepu internetowego, którego funkcje są innowacyjne nie tylko na skalę polską, ale również na skalę ogólnoświatową. Sklep Hybrydowy (bo taką nazwę nosi mechanizm, na którym funkcjonuje mój sklep), używając unikalnego mechanizmu, łączy możliwość sprzedaży towaru w sklepie internetowym i stacjonarnym, korzystając z tego samego magazynu. Dlatego moja rada dla osób chcących odnieść sukces w internecie to zadanie sobie kilku podstawowych pytań dotyczących pomysłu na biznes, zamykających się w prostej analizie SWOT, wytrwałość i konsekwencja działania, niezrażanie się przeciwnościami i to wszystko... No, może potrzebna jest jeszcze odrobina szczęścia :)
Dziękujemy za udzielenie kilku ciekawych odpowiedzi. Proszę powiedzieć, czego Panu życzyć w prowadzeniu biznesu?
Ł.P.: Myślę, że kolejnego dobrego roku, choć jak na razie rok 2016 najprawdopodobniej zamkniemy z rekordowymi wzrostami (dodam, że w nagrodach e-Gazele Biznesu 2016 był oceniany rok 2015), oraz konsekwencji działania i dalszego szukania nowych możliwości rozwoju. Kolejne lata we wszystkich prognozach dla E-commerce jawią się w dość jasnych barwach, powinno więc to umożliwić utrzymanie rozwoju na zakładanym poziomie. Korzystając z okazji chciałbym też zaprosić do odwiedzenia naszej strony www.rockworld.pl - może któryś z Karpiarzy, kto nie jest jeszcze naszym klientem, trafi na ten artykuł i zdobędziemy nowego klienta :)
Dziękuję.
Ł.P.: Dziękuję za miłą rozmowę.
fot.: Puls Biznesu
Komentarze (0)
Komentarze pod tym artykułem zostały zablokowane.