Handel internetowy przyszłością polskich przedsiębiorstw
Sprzedaż w Internecie jest dla wielu polskich firm jedynym sposobem na zwiększenie liczby klientów. Dotyczy to zwłaszcza małych i średnich przedsiębiorstw, które tylko w ten sposób mają szansę wygrać z większymi markami. Z tego powodu coraz więcej firm stawia na marketing internetowy oraz zakłada sklepy online.
Coraz więcej klientów
Nawyki zakupowe polskiego społeczeństwa zmieniają się zgodnie z ogólnoświatowymi trendami. Szybkie tempo życia oraz brak czasu na długie robienie zakupów sprawia, że Polacy wolą kupować w Internecie. Już 35% Polaków deklaruje, że robię zakupy internetowe przynajmniej kilka razy w miesiącu, a 70% stwierdza, że kupuje przez Internet kilka razy do roku. Oznacza to, że prawie 14 mln użytkowników Internetu dokonuje zakupów online (źródło: http://socialpress.pl/2014/10/e-commerce-preznie-rozwija-sie-w-polsce-raport-iab-polska/).
Badanie przeprowadzone przez agencję IAB Polska dotyczyło kupujących w wieku powyżej 15 lat. Najwięcej kupujących w sieci było w przedziale wiekowym od 24 do 35 lat, co oznacza, że w ciągu najbliższej dekady odsetek Polaków wybierających sklepy online wzrośnie. Dla przedsiębiorstw jest to sygnał, że powinny rozpocząć działania marketingowe w sieci oraz postawić na zakładanie sklepów internetowych – zarówno działających równocześnie ze sklepami stacjonarnymi, jak i bez nich.
Sygnałem wskazującym na zasadność rozpoczęcia sprzedaży online jest także niewielka liczba reklamacji, jakie otrzymują sklepy handlujące w Internecie. Aż 62% firm biorących udział w badaniu IAB Polska wskazuje, że skargi klientów dotyczą mniej niż 5% wszystkich transakcji. 20% przedsiębiorstw stwierdza natomiast, że nie otrzymuje żadnych reklamacji. Oznacza to, że kupujący w Internecie wybierają tę formę zakupów świadomie, zwykle dokonując decyzji o wyborze produktów lub usług po przemyśleniu, a nie pod wpływem emocji.
Handel internetowy a promowanie marki
Rozwój handlu internetowego przyczynił się do rozwoju marketingu online. William Holeksa z agencji Internetum (https://www.internetum.com/marketing/) podkreśla, że polscy przedsiębiorcy coraz częściej interesują się różnymi formami promowania marki w sieci. Z tego powodu jego agencja rozpoczęła ekspansję rynku polskiego. Oferta Internetum obejmuje popularny nad Wisłą content marketing, PR, reklamę w social media, mailing oraz PCC. Każda z proponowanych form marketingu internetowego może być wykorzystywana samodzielnie, jak i w połączeniu z innymi.
materiał nadesłany
Komentarze (0)
Komentarze pod tym artykułem zostały zablokowane.