Przeniesienie numeru online. Co warto wiedzieć?
Przeniesienie numeru przez Internet to wygodna i coraz częściej wybierana opcja przez użytkowników. Nie trzeba już tylu formalności, aby po prostu ułatwić sobie życie. Co jednak powinieneś wiedzieć o tej formie zmiany operatora? Jak w tym przypadku przebiega procedura? Okazuje się, że nie jest to trudne ani czasochłonne.
Częściej przenosimy numer
Od kiedy w 2004 roku ustawa umożliwiła zmianę operatora z zachowaniem dotychczasowego numeru, na to rozwiązanie decydujemy się coraz częściej. Większość z nas w tym celu wybiera się do salonu swojej sieci, by wszystkie związane z przeniesieniem numeru sprawy załatwić osobiście. Obecnie nie jest to konieczne, aby zmienić operatora, nie musisz nawet wychodzić z domu, wszystkich formalności dopełniając przez Internet. Jak to zrobić? O czym warto wiedzieć wybierając tę opcję?
Wypełnij formularz
Trzeba najpierw wspomnieć, że o procedury musisz pytać u samego źródła – czyli u operatora. My posłużymy się przykładem sieci Nju, która jasno to precyzuje. Pierwszym krokiem do przeniesienia numeru będzie wypełnienie formularza, znajdującego się na stronie operatora. Niezbędna jest również weryfikacja numeru – wystarczy, że w odpowiednie pole wpiszesz kod przesłany SMS-em. Po pozytywnej weryfikacji wybierz operatora, z którym dotychczas byłeś związany umową oraz interesującą cię ofertę w nowej sieci. Po tych czynnościach na twoją skrzynkę e-mail powinno trafić potwierdzenie zakończenia wstępnej procedury lub wyjaśnienie przyczyn odmowy. Więcej informacji o tym, jak wygląda przeniesienie numeru do Nju znajdziesz tutaj – http://www.njumobile.pl/obsluga/formalnosci,przeniesienie-numeru-do-nju-mobile.
Poczekaj na kuriera
Jeśli twój wniosek zostanie rozpatrzony pozytywnie, nie pozostaje nic innego, jak tylko zaczekać na kuriera. Ten pojawi się w twoim domu maksymalnie w ciągu pięciu dni roboczych i dostarczy ci nową umowę wraz z kompletem dokumentów potrzebnych do rozpoczęcia procedury przenoszenia numeru. Decyzję o tym, czy twój numer zostanie przeniesiony do nowej sieci otrzymasz w najbliższych trzech dniach roboczych.
Odmowa. Dlaczego?
Zazwyczaj cała procedura przebiega bez problemów, ale zdarza się, że dotychczasowy operator nie pozwala na przeniesienie numeru. Dlaczego tak się dzieje? Powody mogą być różne – od niezgodności danych podanych w zgłoszeniu z tymi, które znajdują się w bazie starego operatora, przez wskazanie złej oferty, aż po wyłączenie twojego numeru z użytku. O szczegóły powinieneś zapytać w salonie firmy, z którą do tej pory byłeś związany umową.
Komentarze (0)
Komentarze pod tym artykułem zostały zablokowane.