Powiadomienia web push - skuteczne narzędzie promocji w internecie
Dla firm, to oszczędność czasu i pieniędzy. Dla internautów, to wygoda i możliwość otrzymywania oczekiwanych komunikatów. Poznajcie powiadomienia web push, nowinkę marketingową wdrażaną w Polsce przez Gravitec - rybnicki startup, który chce zmienić sposób komunikacji z klientami w internecie.
Powiadomienia web push, zwane czasem notyfikacjami, to funkcjonalność, która pozwala wysyłać użytkownikom stron internetowych krótkie informacje wyświetlane na ekranach komputerów stacjonarnych i urządzeń mobilnych w formie małego prostokątnego okienka. Dzięki powiadomieniom pozostajemy w stałym kontakcie z klientami, także wtedy, gdy nie odwiedzają strony internetowej - wystarczy, że mają otwartą przeglądarkę.
Jak to działa? Jeśli strona internetowa korzysta z narzędzia do wysyłania wiadomości web push (takim narzędziem jest np. Gravitec.net - https://pl.gravitec.net/) użytkownik wchodząc na nią otrzymuje komunikat „powitalny” z prośbą o zgodę na otrzymywanie powiadomień. Jeśli się zgodzi będzie można wysyłać mu krótkie powiadomienia.
Korzyści dla firm
Powiadomienia web push to dla firm obecnych w internecie oszczędność czasu i pieniędzy. Technologię tę wyróżnia szybko powstająca baza subskrybentów, bo aż co dziesiąty odwiedzający stronę internetową zgadza się na otrzymywanie powiadomień. To wynik nieosiągalny w przypadku zapisu na newsletter. Powiadomienia łatwo i sprawnie można wdrożyć na stronie internetowej (programiście wystarczy 10 minut). Szybko też można przygotować i wysłać pierwszą kampanię. Poza tym, żeby zapisać się na powiadomienia nie trzeba zostawiać żadnych danych, więc baza nie wymaga rejestracji w GIODO. Dzięki notyfikacjom nie musimy budować kosztownych aplikacji mobilnych. Nie potrzebujemy ich, bo powiadomienia możemy wysyłać za pośrednictwem przeglądarki i to nie tylko na urządzenia mobilne, ale i stacjonarne.
Korzyści dla klientów
Powiadomienia web push są wygodne dla użytkowników internetu, czyli klientów. Jeśli odbiorca zdecyduje, że chce otrzymywać powiadomienia sprawę rejestracji załatwia jednym kliknięciem. Nie ma mowy o podawaniu danych, więc proces zapisu jest przyjemny i wolny od wątpliwości czy akurat na tej stronie warto zostawić swój adres e-mail. Odbiorca - jeśli chce być w kontakcie z daną marką - nie musi sprawdzać skrzynki mailowej, zaglądać na stronę internetową czy otwierać Facebooka. Komunikat dotyczący oferty lub aktywności wyświetla się po prostu na ekranie za pośrednictwem przeglądarki internetowej. To ważne, bo klienci nie chcą nieustannie zaglądać na ulubione strony w oczekiwaniu, że pojawi się na nich coś nowego. Chcą otrzymywać komunikaty o nowościach w czasie rzeczywistym. Co ważne, w przypadku powiadomień web push nie ma też mowy o niechcianych komunikatach, bo odbiorcy sami się na nie zapisują.
W jakich biznesach sprawdzają się powiadomienia web push? Korzystają z nich wszyscy, którym zależy na szybkim i efektywnym kontakcie z klientem, czyli firmy technologiczne, sklepy internetowe, media, instytucje samorządowe czy blogerzy. Dzięki powiadomieniom informują o nowościach, promocjach, utrzymują stały kontakt z czytelnikami lub wzmacniają relacje z klientami
Jeśli chcesz sprawdzić, jak powiadomienia push działają w praktyce, to po prostu załóż darmowe konto Gravitec (https://pl.gravitec.net/) lub po prostu zadzwoń na nr 604 125 072
Komentarze (0)
Komentarze pod tym artykułem zostały zablokowane.