Jak zrobić dobry katalog?
Drukowanie katalogów to od wielu lat cieszący się popularnością trend w wielu branżach. I nic dziwnego. To świetny sposób na promocję i reklamę. Przynosi wiele korzyści, nie tylko wizerunkowych. Ale żeby tak się stało, katalog musi być przygotowany naprawdę doskonale! Oto 5 kluczowych cech dobrego katalogu.
Zastanawiasz się, czy dziś, kiedy tak łatwo można przesłać ofertę w formie elektronicznej, druk katalogów się opłaca? Odpowiedź brzmi: tak! Katalog ułatwi ci kontakt z klientem, podniesie prestiż twojej firmy i zwiększy świadomość marki. Poza tym jest duża szansa, że klient, któremu podarujesz katalog, coś od ciebie kupi. To zasada znajomości – osoba, która coś dostała, chętniej się odwdzięcza. A katalog jest jak mały prezent, jeśli tylko spełnia kilka warunków.
1. Dobra oferta
Zastanów się, co masz w ofercie i co chcesz przedstawić klientowi. Jeśli masz sprzedajesz tylko jeden produkt albo kilka, które nie są zbyt atrakcyjne, to być może katalog nie jest rozwiązaniem dla ciebie i lepiej poczekać, aż zwiększy się twoja oferta. Jeśli jednak masz duży wybór produktów lub usług – możesz działać. Wybierz to, co jest najlepsze w twojej firmie, żeby pokazać się od jak najlepszej strony!
2. Atrakcyjny projekt
Klient kupuje oczami. Zadbaj o warstwę wizualną katalogu od pierwszej do ostatniej strony. Zdjęcia muszą być profesjonalne, a sam skład także musi być idealny, zaskakujący i z pomysłem. Szukaj profesjonalistów z bogatym portfolio. Nie tylko przygotują projekt atrakcyjny graficznie, ale też doradzą tobie, jak najlepiej przedstawić twoją ofertę.
3. Ciekawa zawartość
Katalog to coś więcej niż oferta ze zdjęciami i opisami. Zaplanuj treści tak, żeby były atrakcyjne dla odbiorcy. Daj mu coś więcej. Przygotuj coś, co mu się przyda. Jeśli sprzedajesz akcesoria wędkarskie może to być kalendarz brań, jeśli zajmujesz się cukiernictwem, zrób listę przeliczników kulinarnych do wycięcia i powieszenia na lodówce. A może postaw na kilka ciekawych artykułów branżowych? Ty znasz swoją ofertę i swoich klientów – wymyśl coś ciekawego i praktycznego!
4. Profesjonalny druk
Drukowanie katalogów to zadanie dla profesjonalnej drukarni, a nie lokalnego punktu ksero. Żeby zrobić dobre wrażenie musisz postawić na wysokiej jakoś papier i jakość druku. Szukaj drukarni z doświadczeniem, która oferuje katalogi szyte w wybranym przez ciebie nakładzie.
5. Wręczanie z uśmiechem
Katalog gotowy? Świetnie! Teraz pora podzielić się nim ze światem. Pamiętaj, najlepiej, jeśli robisz to osobiście i z uśmiechem. Dla każdego klienta znajdź chwilę, powiedz choć kilka słów, a jeśli klient ma czas – porozmawiaj. Osobista relacja z klientami jest kluczem do sukcesu, a dobry katalog pozwoli ci nawiązać nic porozumienia!
Komentarze (0)
Komentarze pod tym artykułem zostały zablokowane.