Sukces oferty publicznej Rafako
Inwestorzy objęli wszystkie oferowane przez RAFAKO akcje nowej emisji z zachowaniem prawa poboru. Dzięki udanej ofercie publicznej raciborska spółka pozyskała od inwestorów zakładane 170 mln zł brutto.
Oferta publiczna akcji RAFAKO S.A. („RAFAKO”, „Spółka”) zakładała emisję 42.500.000 akcji serii K z zachowaniem prawa poboru po cenie 4,00 zł za jedną akcję („Oferta”). W trakcie subskrypcji inwestorzy złożyli zapisy w ramach wykonania prawa poboru oraz zapisów dodatkowych na 35.107.416 akcji, pozostałe 7.392.584 akcji przydzielono inwestorom, którzy odpowiedzieli na zaproszenie Zarządu Spółki. Zgodnie z harmonogramem Oferty w dniu 30 listopada 2017 r. dokonano przydziału wszystkich akcji objętych Ofertą.
Zakończona z sukcesem emisja akcji to kolejny krok milowy w rozwoju Grupy RAFAKO. Dzięki środkom uzyskanym od inwestorów oraz zaufaniu, którym nas obdarzyli, za co chcę w tym miejscu podziękować, mamy zapewniony komfort realizacji strategii w zakresie ekspansji zagranicznej oraz uczestnictwa w ciągle rozwijającym się rynku instalacji ochrony środowiska w Polsce i na świecie oraz wdrożenia nowych produktów. Co ważne, będziemy mogli odpowiednio zabezpieczyć kontrakty zarówno na etapie ofertowania, jak i realizacji, mając zapewniony kapitał obrotowy na ich wykonanie - powiedziała Agnieszka Wasilewska-Semail, Prezes Zarządu RAFAKO.
Komercjalizacja nowych produktów ma na celu przede wszystkim wygenerowanie nowych obszarów działalności, niezwiązanych z energetyką konwencjonalną, co pozwoli na stabilizację przychodów Grupy w przyszłości. Pozostałe ok. 10 proc. wpływów będzie przeznaczone na finansowanie projektów R&D prowadzonych przez Spółkę w celu stałego rozwoju i utrzymania konkurencyjności oferty Grupy RAFAKO – dodała Agnieszka Wasilewska-Semail.
Współzarządzającymi Księgą Popytu oraz Współoferującymi byli: Dom Maklerski PKO Banku Polskiego oraz Trigon Dom Maklerski S.A. Za obsługę prawną Oferty odpowiadała kancelaria DLA Piper Wiater sp.k. Wsparcie komunikacyjne zapewniła agencja MakMedia Group.
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany