Reklama

Najnowsze wiadomości

Biznes18 sierpnia 201808:47

Henkel w drugim kwartale zwiększył sprzedaż

Henkel w drugim kwartale zwiększył sprzedaż  - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Reklama
Racibórz:

Koncern mający zakład w Raciborzu pochwalił się dobrymi wynikami za II kwartał 2018 r. pomimo niekorzystnego wpływu różnic kursowych. Nastąpiła dalsza poprawa marży i wyższy poziom zysku. Na zdjęciu nowy magazyn koncernu w Raciborzu.

Düsseldorf. Za sprawą silnego wzrostu organicznego, w drugim kwartale bieżącego roku firma Henkel odnotowała poprawę wyników pomimo niekorzystnego wpływu różnic kursowych i wzrostu cen materiałów. Wartość kwartalnych przychodów ze sprzedaży zwiększyła się do rekordowego poziomu, nastąpiła dalsza poprawa skorygowanej marży EBIT, a skorygowany zysk za kwartał osiągnął najwyższy poziom w historii spółki – powiedział Hans Van Bylen, prezes zarządu Henkel. – Sektor Adhesive Technologies (kleje budowlane i konsumenckie oraz kleje i technologie dla przemysłu) osiągnął bardzo wysoki wzrost w ujęciu organicznym, dynamika wzrostu sektora Laundry & Home Care (środki piorące i czystości) była wysoka, a sektor Beauty Care (kosmetyki) również odnotował dodatnie wyniki.

– Wzrost przychodów ze sprzedaży w ujęciu organicznym miał miejsce we wszystkich regionach geograficznych i był bardzo silny na rynkach wschodzących oraz dobry na rynkach rozwiniętych. Segmenty dóbr konsumpcyjnych w regionie Ameryki Północnej powróciły na ścieżkę wzrostu, a poziom usług ustabilizował się na zwykle obserwowanym poziomie.

– Podobnie jak w poprzednim kwartale, również w drugim kwartale bieżącego roku mieliśmy do czynienia z bardzo niekorzystnymi zmianami kursów walut i rosnącymi cenami materiałów. Różnice kursowe spowodowały obniżenie przychodów ze sprzedaży o 6,1%, czyli ok. 310 mln euro. Niekorzystne zmiany kursów walut miały również przełożenie na poziom zysku operacyjnego oraz zysku na akcję. Po wyłączeniu wpływu z tytułu różnic kursowych, wzrost zysku operacyjnego Henkla w przeliczeniu na jedną akcję wyniósł 7,7% – wyjaśnił Hans Van Bylen.

Henkel dokonał aktualizacji prognozy wyników na rok obrotowy 2018. Firma podtrzymuje swoje oczekiwania co do wzrostu przychodów ze sprzedaży w ujęciu organicznym na poziomie 2%-4%. W sektorze Adhesive Technologies (kleje budowlane i konsumenckie oraz kleje i technologie dla przemysłu) Henkel spodziewa się obecnie organicznego wzrostu przychodów ze sprzedaży o 4% do 5%, zamiast przewidywanego poprzednio poziomu 2% do 4%. W sektorze Laundry & Home Care (środki piorące i czystości) przewidywany wzrost to nadal 2% do 4%. Oczekiwania co do wzrostu przychodów ze sprzedaży sektora Beauty Care (kosmetyki) w ujęciu organicznym zostały podtrzymane na poziomie 0%-2%.

W zakresie skorygowanej rentowności sprzedaży (marży EBIT) obecnie spodziewana jest poprawa do ok. 18% w ujęciu rok do roku (poprzednio: powyżej 17,5%). Do tak dobrych wyników przyczynią się wszystkie trzy sektory biznesowe. Ze względu na zmiany
w zakresie kursów walutowych oraz cen materiałów, Henkel przewiduje aktualnie,
że wzrost skorygowanego zysku na akcję uprzywilejowaną wyniesie pomiędzy 3% a 6%, zamiast zakładanego poprzednio poziomu 5%–8%.

– Prognozy potwierdzają, że chcemy się konsekwentnie koncentrować na utrzymaniu trwałego i rentownego wzrostu oraz dalszej realizacji naszych strategicznych priorytetów
– powiedział Hans Van Bylen.

Wyniki Henkla za II kw. 2018

• Wzrost przychodów ze sprzedaży do rekordowego poziomu – 5,143 mld euro (wzrost w ujęciu organicznym o 3,5%);
• Rekordowy zysk operacyjny EBIT* – 926 mln euro (wzrost o 1,8%);
• Dalszy wzrost marży EBIT* – o 20 p.b., do poziomu 18,0%;
• Zysk na akcję uprzywilejowaną (EPS)* - 1,58 euro (wzrost o 1,9%), po wyłączeniu różnic kursowych: wzrost o 7,7%;
• Ustabilizowanie sytuacji w segmentach dóbr konsumpcyjnych w regionie Ameryki Północnej;
• Aktualizacja rocznej prognozy, uwzględniająca bardziej negatywny niż zakładano wpływ różnic kursowych oraz cen materiałów: przewidywany wzrost przychodów ze sprzedaży Grupy w ujęciu organicznym o 2%–4% (bez zmian), marża EBIT* na poziomie ok. 18% (poprzednio: ponad 17,5%), wzrost zysku na akcję (EPS)* o 3%–6% (poprzednio: 5%–8%)

Przychody ze sprzedaży i wynik finansowy za drugi kwartał 2018 r.

Przychody ze sprzedaży za drugi kwartał 2018 r. osiągnęły rekordowy poziom 5,143 mld euro, rosnąc w ujęciu nominalnym o 0,9% w stosunku do drugiego kwartału ubiegłego roku. Sprzedaż w ujęciu organicznym, tj. bez uwzględnienia wpływu różnic kursowych oraz transakcji przejęć i zbycia aktywów, również znacznie wzrosła - o 3,5%. Wpływ transakcji przejęć i zbycia aktywów wyniósł 3,5%, co przekłada się na wzrost o 7%. Jednak niekorzystny wpływ różnic kursowych przyniósł obniżenie przychodów ze sprzedaży o 6.1%.

Sektor Adhesive Technologies (kleje budowlane i konsumenckie oraz kleje i technologie dla przemysłu) znacznie zwiększył sprzedaż w ujęciu organicznym – o 5,2%. W sektorze Beauty Care (kosmetyki) sprzedaż w ujęciu organicznym była o 0,4% wyższa w stosunku do analogicznego kwartału ubiegłego roku. W sektorze Laundry & Home Care (środki piorące i czystości) odnotowano solidny wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym na poziomie 2,9%.

Pozytywnie na dynamikę przychodów ze sprzedaży wpłynął również dwucyfrowy wzrost sprzedaży w kanałach elektronicznych odnotowany na poziomie całej Grupy, zwłaszcza w segmentach dóbr konsumpcyjnych.

Po raz kolejny rynki wschodzące ponadprzeciętnie przyczyniły się wzrostu wyników Grupy w ujęciu organicznym, generując wysoki wzrost przychodów ze sprzedaży na poziomie 5,4%. Na rynkach rozwiniętych dynamika przychodów ze sprzedaży w ujęciu organicznym również była wysoka, na poziomie 2,2%.

Sprzedaż w ujęciu organicznym w regionie Europy Zachodniej osiągnęła stabilny wzrost o 0,1%, natomiast w regionie Europy Wschodniej – wzrost o 8,2%. W Afryce i na Bliskim Wschodzie przychody ze sprzedaży w ujęciu organicznym zwiększyły się o 4,7%. Region Ameryki Północnej odnotował wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym o 4,9%. W Ameryce Łacińskiej pozycja ta wzrosła o 6,3%, a w regionie Azji i Pacyfiku – o 1,9%.

Skorygowany zysk operacyjny (EBIT) zwiększył się o 1,8%, z 909 mln euro w analogicznym okresie ubiegłego roku do nienotowanego wcześniej poziomu 926 mln euro. Skorygowana rentowność sprzedaży (marża EBIT) wzrosła o 0,2 p. p., do poziomu 18,0%.

Skorygowany zysk na akcję uprzywilejowaną zwiększył się o 1,9%, z kwoty 1,55 euro do 1,58 euro. Wzrost zysku na akcję uprzywilejowaną (EPS) został osłabiony przez wpływ różnic kursowych o -5,8%. Po wyeliminowaniu wpływu różnic kursowych skorygowany zysk na akcję uprzywilejowaną wzrósł o 7,7%.

Stosunek kapitału obrotowego netto do przychodów ze sprzedaży wyniósł 6,3%, co oznacza wzrost w stosunku do poziomu odnotowanego w drugim kwartale 2017 r. (5,2%).

Wyniki w podziale na sektory biznesowe

W drugim kwartale bieżącego roku sektor Adhesive Technologies (kleje budowlane i konsumenckie oraz kleje i technologie dla przemysłu) osiągnął bardzo wysoki wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym, sięgający 5,2%. Nominalnie wartość sprzedaży wzrosła o 2,6%, do kwoty 2,432 mld euro. Skorygowany zysk operacyjny był wyższy o 1,5% i wyniósł 462 mln euro. Skorygowana rentowność sprzedaży na poziomie 19,0% była nieznacznie niższa w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.

Przychody ze sprzedaży w sektorze biznesowym Beauty Care (kosmetyki) zwiększyły się w ujęciu organicznym o 0,4%. Nominalnie wartość sprzedaży wzrosła o 3,8%, do poziomu 1,035 mld euro. Skorygowany zysk operacyjny wyniósł 187 mln euro, co oznacza wzrost o 4,4%. Skorygowana rentowność sprzedaży wzrosła o 0,1 p. p. do poziomu 18,1%.

W drugim kwartale roku sektor biznesowy Laundry & Home Care (środków piorących i czystości) odnotował wysoki wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym na poziomie 2,9%. W ujęciu nominalnym przychody ze sprzedaży wyniosły 1,644 mld euro, wobec 1,703 mld euro w drugim kwartale 2017 r. Skorygowany zysk operacyjny wyniósł 295 mln euro i był
o 1,0% niższy niż odnotowany w tym samym kwartale ubiegłego roku. Skorygowana rentowność sprzedaży wzrosła o 0,4 p. p. do poziomu 17,9%.

Bardzo dobre wyniki działalności za pierwsze półrocze 2018 r.

Wartość sprzedaży zrealizowanej przez Henkel w pierwszym półroczu 2018 r. wyniosła 9,978 mld euro. Dynamika przychodów sprzedaży w ujęciu organicznym, tj. bez uwzględnienia wpływu różnic kursowych oraz transakcji przejęć i zbycia aktywów, sięgnęła 2,3%. Negatywny wpływ różnic kursowych na wartość sprzedaży wyniósł -7,4%.

Skorygowany zysk operacyjny zwiększył się o 0,3% z 1,763 mld euro do 1,768 mld euro.

Skorygowana rentowność sprzedaży wzrosła z 17,4 % do 17,7%.

Skorygowany zysk na akcję uprzywilejowaną zwiększył się o 1,7%, z kwoty 2,96 euro do 3,01 euro. Wzrost zysku na akcję uprzywilejowaną (EPS) został osłabiony przez wpływ różnic kursowych o -6,1%. Po wyeliminowaniu tego wpływu skorygowany zysk na akcję uprzywilejowaną wzrósł o 7,8%.

W pierwszym półroczu 2018 r. sektor biznesowy Adhesive Technologies (kleje budowlane
i konsumenckie oraz kleje i technologie dla przemysłu) osiągnął bardzo wysoki wzrost przychodów sprzedaży w ujęciu organicznym na poziomie 5,0%. Skorygowana rentowność sprzedaży wyniosła 18,5%.

Na sprzedaż w segmentach dóbr konsumpcyjnych niekorzystny wpływ wywarły zakłócenia
w dostawach, które wystąpiły w regionie Ameryki Północnej. Sektor Beauty Care (kosmetyki) odnotował spadek przychodów ze sprzedaży w ujęciu organicznym o 2,0% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Skorygowana rentowność sprzedaży nie zmieniła się
w stosunku do pierwszego półrocza 2017 r, kształtując się na poziomie 17,4%. Sektor biznesowy Laundry & Home Care (środków piorących i czystości) osiągnął wzrost przychodów ze sprzedaży w ujęciu organicznym na poziomie 1,1%. Bardzo wyraźny wzrost – z 17,4 % do 18,2% – odnotowano na poziomie skorygowanej rentowności sprzedaży.

Pozycja finansowa netto firmy Henkel na 30 czerwca 2018 r. wyniosła -3,597 mld euro (31 grudnia 2017 r.: -3.225 mln euro).

materiały prasowe Henkel

Autor: materiały prasowe, redakcja@naszraciborz.pl

Bądź na bieżąco z nowymi wiadomościami. Obserwuj portal naszraciborz.pl w Google News.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Komentarze (0)

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Aktualności18 kwietnia 202507:00

Co? Gdzie? Kiedy? Nawigator weekendowy

Co? Gdzie? Kiedy? Nawigator weekendowy - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Powiat:

Przed nami długi, świąteczny weekend. Sprawdź, co będzie się działo w Raciborzu i okolicy, i gdzie warto się wybrać.

red.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Sport19 kwietnia 202523:34

Wielka Sobota na piłkarskich boiskach [WYNIKI i TABELE]

Wielka Sobota na piłkarskich boiskach [WYNIKI i TABELE] - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Region:

Wielka Sobota na boiskach w regionie przebiegała pod znakiem piłkarskich emocji. Sprawdź, jak poradziła sobie drużyna, której kibicujesz.

(greh)
Reklama
Reklama
Styl życia19 kwietnia 202508:39

Domsowie - raciborscy magnaci rynku cygar

Domsowie - raciborscy magnaci rynku cygar - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Christop Sottor
Reklama
Sport19 kwietnia 202519:27

Derby Raciborza. Dwa ciosy Ocic pogrążyły Brzezie [FOTO]

Derby Raciborza. Dwa ciosy Ocic pogrążyły Brzezie [FOTO] - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Racibórz:

W Wielką Sobotę na boisku przy ulicy Tuwima rozegrano spotkanie 21. kolejki rozgrywek B klasy Podokręgu Racibórz. Był to mecz szczególny, bowiem na murawie zmierzyły się ze sobą drużyny LKS Ocice i LKS Brzezie – rywale lokalni, których starcia od lat wzbudzają spore emocje zarówno wśród zawodników, jak i kibiców.

(greh)
Reklama
Reklama
Reklama

Partnerzy portalu

Materiały RTK
Regionalny Informator Ekologiczny
Dentica 24
ostrog.net
Spółdzielnia Mieszkaniowa
Szpital Rejonowy w Raciborzu
Ochrona Partner Security
Powiatowy Informator Seniora
PWSZ w Raciborzu
Zajazd Biskupi
Kampka
Fototapeta.shop sklep z tapetami i fototapetami na zamówienie
Reklama
Reklama

Najnowsze wydania gazety

Nasz Racibórz 18.04.2025
17 kwietnia 202522:23

Nasz Racibórz 18.04.2025

Nasz Racibórz 11.04.2025
14 kwietnia 202520:31

Nasz Racibórz 11.04.2025

Nasz Racibórz 04.04.2025
3 kwietnia 202518:29

Nasz Racibórz 04.04.2025

Nasz Racibórz 28.03.2025
27 marca 202520:16

Nasz Racibórz 28.03.2025

Zobacz wszystkie
© 2025 Studio Margomedia Sp. z o.o.