Rafamet po raz kolejny na najważniejszych targach branży
Dwa najważniejsze tegoroczne wydarzenia wystawiennicze przemysłu maszynowego, jak i szeroko pojętej branży kolejowej zbliżają się wielkimi krokami. Mowa o rozpoczynających się 16 września targach EMO Hannover oraz o targach TRAKO 2019, które zainaugurowane zostaną 24 września w Gdańsku. Firma RAFAMAET oferuje zarówno obrabiarki specjalne dla przemysłu kolejowego, jak i jednostkowe, wielkogabarytowe oraz specjalistyczne obrabiarki, dlatego też weźmie udział w obu tych spotkaniach branżowych.
Targi TRAKO oraz targi EMO odbywają się w cyklu dwuletnim. Oba te wydarzenia cieszą się sporym prestiżem, jednak ich podobieństwa na tej kwestii w zasadzie się kończą. Dlaczego? Są one adresowane do innych grup odbiorców. Branżowe spotkanie w Gdańsku są największymi i najbardziej prestiżowymi targami poświęconymi transportowi szynowemu w Polsce. Z kolei EMO to największe na świecie spotkanie dedykowane szeroko pojętej branży obróbki metali. Oferta Fabryki Obrabiarek RAFAMET S.A. obejmuje zarówno obrabiarki dla kolejnictwa, jak i wielkogabarytowe obrabiarki dla różnych gałęzi przemysłu. W efekcie firma od lat uczestniczy w obu tych wydarzeniach.
Targi EMO Hannover
Ekspozycja Grupy Kapitałowej RAFAMET umiejscowiona zostanie w hali 026 na stanowisku C03. GK RAFAMET reprezentować będą: Fabryka Obrabiarek RAFAMET S.A., PORĘBA Machine Tools Spółka z o.o. oraz Odlewnia RAFAMET Sp. z o.o.
RAFAMET S.A. produkuje obrabiarki specjalne do obróbki kolejowych zestawów kołowych, wielkogabarytowe obrabiarki specjalistyczne dla przemysłu maszynowego, energetycznego, stoczniowego, hutniczego, lotniczego oraz obronnego. PORĘBA Machine Tools jest znana ze sterowanych numerycznie super ciężkich, ciężkich i średnich tokarek kłowych oraz płytowych. Odlewnia RAFAMET jest cenionym producentem odlewów z żeliwa szarego, sferoidalnego i stopowego. Specjalizuje się w produkcji jednostkowej i małoseryjnej odlewów ciężkich, o wadze powyżej 5.000 kg.
Międzynarodowe Targi Kolejowe TRAKO 2019
Tarki TRAKO to największe i najbardziej prestiżowe w Polsce oraz drugie w takiej ocenie w Europie spotkanie branży transportu szynowego, na którym dokonuje się prezentacja aktualnego poziomu rozwoju systemów transportowych oraz infrastruktury kolejowej. TRAKO to doskonała okazja do promowania transportu szynowego (kolej, tramwaj, metro), zagadnień spedycji i logistyki kolejowej, prezentacji najnowszych technologii stosowanych w kolejnictwie. To również wyjątkowe miejsce spotkań środowiska branżowego. RAFAMET S.A. już po raz kolejny zaprezentuje swoje możliwości na wspomnianych targach. Stanowisko firmy znajdować będzie się w hali C na stoisku 32.
Spółka zaprezentuje nadtorowe i podtorowe tokarki do obróbki zestawów kołowych oraz wózki manewrowe. Obrabiarki produkowane przez RAFAMET służą do obróbki profilu jezdnego kół kolejowych pojazdów szynowych oraz obróbki tarcz hamulcowych zamontowanych w zestawach kołowych tych pojazdów. - Rozwój kolejnictwa wymusza na głównych graczach tego rynku stały rozwój. Dlatego też w roku bieżącym wprowadziliśmy na rynek prototypową nadtorową obrabiarkę typu UFD 140 N. Pierwsza maszyna trafiła do klienta z Belgii. W chwili obecnej realizowane są nowe zamówienia na dostawy w 2019r. i 2020r. na dostawy kolejnych obrabiarek tego typu dla odbiorców z Polski, Czech i Niemiec. Tokarka portalowa, przelotowa o napędzie ciernym typu UFD 140 N to najnowszych wyrobów Spółki z Kuźni Raciborskiej, który zdobywa kolejne rynki zbytu – informuje E. Longin Wons, Prezes Zarządu firmy RAFAMET S.A.
Poza tym, RAFAMET przybliży gościom targów TRAKO przeciągarkę szynowo-drogową 3RS (nazwa jest skrótem od angielskiej nazwy Rafamet Rail Road Shunter.) Jej podstawowym przeznaczeniem jest pozycjonowanie pojazdu kolejowego, np. lokomotywy, na tokarce podtorowej. To komplementarne urządzenie do obrabiarek produkowanych w Kuźni Raciborskiej. Przeciągarka ma uniwersalne zastosowanie, może ciągnąć różne pojazdy o łącznej masie do 350 ton, porusza się nie tylko po torach, ale także po płaskich powierzchniach w obrębie zamkniętych przestrzeni (np. halach produkcyjnych, placach manewrowych, czy platformach załadowczych). Pojazd jest bardzo zwrotny, jego koła napędowe obracają się wokół własnej osi, jest sterowany zdalnie przy pomocy przenośnego pulpitu a opcjonalnie również z kabiny operatora.
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany