Zakładanie rachunku w banku
Aktualnie mamy wiele możliwości na założenie konta bankowego. Od tych najbardziej tradycyjnych (wizyta w oddziale), po te najnowocześniejsze (biometria). Przyjrzyjmy się zatem wszystkim metodom, za pomocą których możemy otworzyć podstawowy rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy (ROR).
Najstarszą i jednocześnie przez wiele lat - jedyną dostępną - opcją na założenie konta w banku, jest wizyta w jednym z jego oddziałów.
W tym przypadku należy wziąć ze sobą dokument potwierdzający tożsamość (dowód osobisty / paszport) i poinformować pracownika banku, który rachunek chcemy otworzyć.
Doradca sporządzi do podpisania papierową umowę i zweryfikuje nasze dane osobowe.
Zakładanie ROR tym sposobem jest zazwyczaj dosyć czasochłonne (dojazd i kolejki w banku) i ogranicza wybór do konkretnej instytucji.
Na pewno szybszym sposobem jest otwarcie konta za pomocą infolinii banku. Podczas rozmowy z konsultantem banku, podajemy niezbędne dane do sporządzenia umowy.
Taka rozmowa trwa przeważnie kilka minut. Jednak samo podpisanie umowy musi nastąpić za pośrednictwem kuriera lub w wybranej placówce banku.
Otwarcie ROR poprzez infolinię sprawia, że potem ograniczamy się jedynie do złożenia podpisu pod gotowym dokumentem.
Jeszcze szybszym sposobem na zawarcie umowy z bankiem, jest otwarcie rachunku przez internet. To obecnie najpopularniejsza opcja, jeżeli chodzi o otwieranie rachunku indywidualnego.
Wystarczy wybrać odpowiednią ofertę - w tym celu warto skorzystać z bezpłatnych rankingów: https://darmowekontobankowe.org/darmowe-konto-bankowe/ - i wypełnić wniosek online.
W formularzu podajemy kilka podstawowych informacji personalnych oraz dane dokumentu tożsamości. Na drugim etapie otwierania konta, należy wybrać sposób samego zawarcia umowy o ROR.
Tutaj - w zależności od banku - będziemy mieć kilka opcji do wyboru:
- podpisanie umowy w oddziale banku
- podpisanie umowy za pośrednictwem kuriera
- zawarcie umowy za pomocą przelewu aktywacyjnego
- zawarcie umowy poprzez rozmowę wideo
- potwierdzenie zawarcia umowy przy pomocy biometrii
W przypadku wybrania drugiej opcji, kurier bezpłatnie dostarczy nam do podpisania umowę i z powrotem doręczy ją do banku. Będzie miał od razu kartę płatniczą (jeżeli ją zamówiliśmy).
Bank po zweryfikowaniu dokumentów aktywuje nasz rachunek osobisty w ciągu 1-2 dni roboczych.
Ciekawą opcją na potwierdzenie swojej tożsamości i tym samym zawarcia z bankiem umowy o prowadzeniu konta, jest przelew aktywacyjny.
Procedura polega na wysłaniu przelewu z konta (otwartego w tradycyjny sposób) w innym banku na nowo zakładany rachunek.
Aby formalności stało się zadość, dane na przekazie muszą być identyczne jak te, które podaliśmy we wniosku o ROR w nowym banku.
Innym sposobem jest jeszcze wideo rozmowa. Polega na rozmowie (przez kamerkę internetową) z pracownikiem banku, który z pomocą specjalnego algorytmu) przeprowadzi proces weryfikacji naszej tożsamości i aktywuje konto.
Absolutną nowością w dziedzinie fintech, jest biometria - konto bankowe zakładane na tzw. selfie.
Aby z niej skorzystać, musimy posiadać telefon komórkowy z aparatem/kamerką lub urządzenie w nią wyposażone - komputer, laptop, notebook czy tablet.
Zakładanie konta online tym sposobem polega na wykonaniu zdjęcia dowodu osobistego (z obu stron) oraz swojej twarzy (na prosto, z prawego i lewego profilu).
Pliki należy dołączyć do wniosku i dokończyć wypełnianie formularza. Całą procedurę potwierdzamy kodem SMS.
Dokładną instrukcję otwierania rachunku za pomocą tej metody, opisano w artykule na stronie: https://centrumbankowosci.pl/konto-na-selfie/
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany