Grupa Henkel zwiększyła sprzedaż o 7,1 proc.
- W pierwszym kwartale 2022 r., pomimo panujących w tym czasie niezwykle trudnych warunków otoczenia rynkowego, udało się zwiększyć sprzedaż Grupy Henkel do około 5,3 mld euro. W ujęciu organicznym odnotowano znaczny wzrost wartości sprzedaży o 7,1%, głównie za sprawą bardzo efektywnej polityki cenowej, przy jednoczesnym nieznacznym spadku wolumenu sprzedaży. W ujęciu nominalnym sprzedaż wzrosła o 6,1% - podał koncern mający swój zakład w Raciborzu.
– Doskonałe wyniki sprzedaży stanowią potwierdzenie skuteczności naszej koncepcji rozwoju, lecz również ogromnego zaangażowania pracowników firmy na całym świecie, którym należą się z naszej strony podziękowania – powiedział Carsten Knobel, prezes zarządu Henkel – Jednak już od początku roku mamy do czynienia z dramatycznym pogorszeniem warunków otoczenia makroekonomicznego. Negatywne skutki globalnego kryzysu wywołanego pandemią koronawirusa oraz wyjątkowo napiętej sytuacji na rynkach surowcowych i w ramach globalnych łańcuchów dostaw spotęgowane zostały dodatkowo wybuchem wojny w Ukrainie. Pomimo tych wyjątkowo trudnych okoliczności, konsekwentnie realizujemy strategię ukierunkowanego rozwoju. Nasz sektor Adhesive Technologies zajmuje pozycję globalnego lidera rynku, który oferuje innowacyjne rozwiązania dla wielu kluczowych branż, koncentrując się na trendach przyszłości, takich jak mobilność, łączność czy zrównoważony rozwój. Dzięki połączeniu konsumenckich sektorów Laundry & Home Care oraz Beauty Care stworzymy zintegrowaną platformę wieloproduktową Henkel Consumer Brands o przychodach ze sprzedaży rzędu 10 mld euro. Przyszły sektor marek konsumenckich Henkel ma powstać najpóźniej na początku 2023 r., zapewniając nam dalsze możliwości optymalizacji działania i takiego kształtowania portfolio produktów, które przełoży się na szybsze tempo wzrostu i osiąganie wyższej marży – wyjaśnia Carsten Knobel.
Znaczny wzrost wartości sprzedaży firmy Henkel w ujęciu organicznym w pierwszym kwartale 2022 r.
- Wzrost przychodów ze sprzedaży Grupy w ujęciu organicznym o 7,1%, do około 5,3 mld euro; nominalnie +6,1%:
- Sektor Adhesive Technologies (kleje budowlane i konsumenckie oraz kleje i technologie dla przemysłu) z dwucyfrowym wzrostem sprzedaży w ujęciu organicznym na poziomie 10,7%; nominalnie +11,6%
- Sektor Beauty Care (kosmetyki) z niewielkim spadkiem sprzedaży w ujęciu organicznym o 1,2%; nominalnie -3,5%, w związku z realizacją zaplanowanych działań optymalizujących portfolio produktów
- Sektor Laundry & Home Care (środki piorące i czystości) z bardzo dużym wzrostem sprzedaży w ujęciu organicznym na poziomie 4,9%; nominalnie +2,2%
- Dwucyfrowy wzrost wartości sprzedaży na rynkach wschodzących, duży wzrost na rynkach rozwiniętych
- Połączenie sektorów biznesowych Laundry & Home Care oraz Beauty Care w jedną zintegrowaną platformę wieloproduktową obejmującą marki konsumenckie Henkel Consumer Brands:
- Przyspieszenie tempa wzrostu i poprawa marżowości w segmencie produktów konsumenckich
- Znaczące synergie: w perspektywie średnioterminowej zakładane oszczędności na poziomie ok. 500 mln euro brutto
- Pierwszy etap działań zaplanowany do końca 2023 r.: spodziewane roczne oszczędności rzędu 250 mln euro netto, wpływ na zatrudnienie na całym świecie na poziomie ok. 2000 stanowisk
- Przegląd działań optymalizujących portfolio produktów dla segmentów działalności generujących sprzedaż o łącznej wartości do około 1 mld euro w skali roku.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz