CEPiK 2.0 z korzyścią dla kierowców! MADAG zaprasza na badanie techniczne pojazdu
13 listopada 2017 roku ruszył nowy system Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców, tzw. CEPiK 2.0. Wraz z jego wprowadzeniem na kierowców czekała rewolucja jeśli chodzi o badania techniczne samochodu. Po blisko pięciu miesiącach funkcjonowaniu nowych zasad, efekt zmian podsumowują eksperci firmy MADAG.
Zmiana sposobu płatności
Jedną z kluczowych dla kierowców, ale i dla firm zajmujących się badaniem technicznym pojazdów zmian jest termin płatności za przegląd. Dotychczas klient uiszczał opłatę po wykonaniu testu, po wprowadzeniu nowej Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców jest zobligowany do tego jeszcze przed przystąpieniem do kontroli. Modyfikacja ma ograniczyć proceder migracji z jednej stacji badań technicznych do kolejnej. Kierowcy, którzy otrzymali negatywny wynik odwiedzali zazwyczaj konkurencyjne firmy, skąd, przy dobrej woli diagnosty, udawało im się wyjechać z pozytywną oceną. Co ważne, opłata za przegląd jest taka sama jak przed wprowadzeniem nowej ewidencji.
Ogólnopolski rejestr
W tej chwili rozwiązanie to nie wchodzi w grę. Każda ze stacji badawczych musi skrupulatnie odnotować w systemie przebieg badania. Przy tym diagnosta nie może przerwać testu ani wykasować danych na skutek nacisków niezadowolonego wynikiem kontroli kierowcy. Jeśli klient otrzyma negatywny wynik i będzie chciał skorzystać z usług innej stacji, jej pracownicy w sekundę sprawdzą w systemie, czy dany pojazd nie był już kontrolowany. Widoczne są w nim także informacje o konkretnych usterkach, jakie wykryto.
Trzeba czekać dłużej
Większa liczba procedur do wykonania niestety wpływa na wydłużenie się czasu oczekiwania na przegląd. Przed badaniem diagnosta jest zobligowany wprowadzić wszystkie dane samochodu do Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców, następnie otrzymuje wytyczne, musi porównać wszystkie informacje zawarte w dowodzie rejestracyjnym i na samochodzie. Dzięki takiej skrupulatności jednak, kierowca może być pewny, że jego pojazd przejdzie profesjonalną i rzetelną kontrolę.
Podwójna opłata?
Klient wraz z negatywnym wynikiem badania otrzymuje także zestawienie usterek, które należy naprawić przed przystąpieniem do kolejnego przeglądu. Wielu zastanawia się, czy w przypadku negatu ponosi opłatę za kolejną kontrolę? Nic z tych rzeczy, kierowca płaci wyłącznie za daną usterkę, a samo powtórne badanie jest darmowe. Aby tak się stało, należy jednak usunąć usterkę i przystąpić do przeglądu w ciągu 14 dni! W przeciwnym razie, kontrola jest płatna zgodnie z ogólnym cennikiem.
Mentalność kierowców
Jak przyznają specjaliści z firmy MADAG, wielu kierowców jest zaskoczonych funkcjonowaniem nowego systemu. Na szczęście coraz więcej klientów dostrzega w CEPiK 2.0 korzyści. Mimo większej liczby negatywnych wyników, kierowcy zachowują cierpliwość, wiedząc, że dzięki zmianom ich pojazd jest jeszcze dokładniej skontrolowany, bezpieczny dla podróżujących, ale i środowiska.
Firma MADAG ma swoją siedzibę przy ulicy Rybnickiej w Raciborzu. Prowadzi sprzedaż opon najlepszych producentów na rynku. Ponadto, klienci mogą sprawdzić stan techniczny swoich pojazdów, wykonać przegląd, a także skorzystać z pomocy mechanika oraz badań ustawienia świateł zewnętrznych pojazdu.
Serwis opon, ul. Rybnicka 61, tel.: 32 415 25 98 Czynne: pon.-pt.: 8.00-18.00, sob.: 8.00-13.00
Stacja diagnostyczna, ul. Rybnicka 63, tel.: 32 414 95 21 Czynne: pon.-pt.: 7.00-20.00, sob.: 7.00-14.00
Stacja diagnostyczna, ul. Opawska 155, tel.: 32 307 30 20 Czynne: pon.-pt.: 7.00-20.00, sob.: 7.00-13.00
e-mail: madag61@op.pl
Komentarze (0)
Komentarze pod tym artykułem zostały zablokowane.