O zwierzętach i środowisku naturalnym w ZSP nr 1
Koncepcja projektu oparta jest na idei kształtowania przynależności do społeczności europejskiej, która posiada różne tradycje. Ponadto tematem nadrzędnym są zwierzęta i poszerzanie wiedzy o nich, zarówno w kontekście sztuki, w szerokim tego słowa znaczeniu, jak również w kontekście uświadamiania uczniom warunków koniecznych do pomyślnego egzystowania zwierząt na całym świecie i w środowisku regionalnym.
Pierwszy rok realizacji projektu upłynął pod hasłem działań artystycznych i informatycznych. Podejmowane były tematy wykorzystujące narzędzia technologii informatycznej i technik artystycznych, takie jak: prezentacje multimedialne o tematyce przyrodniczej i zwierzęcej, albumy fotograficzne, przedstawienie w języku polskim i angielskim, książki klasowe ukazujące zwyczaje i tradycje krajów europejskich. Cyklicznie były organizowane dni państw współpracujących z naszą szkołą – do tej pory miały miejsce Dni Szwedzkie i Tureckie. W ramach Dnia Comeniusa miał miejsce Festiwal Smaków Europy, poprzez to działanie uczniowie i nauczyciele mogli poznać tradycję i zwyczaje kulinarne naszych projektowych partnerów. Przy wykonaniu tego zadania uczniowie angażowali wszystkie zmysły. Chcąc uwrażliwić uczniów na potrzeby zwierząt, zorganizowano zbiórkę żywności dla miejscowego schroniska i wykonano karmniki, o które każda klasa dbała zimą.
Zostało również zorganizowane spotkanie dla społeczności lokalnej podczas, którego została przedstawiona idea projektu i działania szkoły. Rezultaty projektu są umieszczane na platformie e–Twining i blogu. Narzędzia te również służą do komunikacji pomiędzy partnerami. W szkole powstały „kąciki Comeniusa”, gdzie można znaleźć informacje na temat spraw bieżących projektu, szkół partnerskich obok, których zostały wyeksponowane flagi państw.
Do tej pory odbyły się 3 wizyty robocze: w Szwecji, w Turcji, w Wielkiej Brytanii. Podczas tych wizyt były omawiane działania zealizowane i planowano nowe. Podczas ostatniej wizyty, w Wielkiej Brytanii, dokonano podsumowania rocznej współpracy i pracowano nad raportem zamykającym pierwszy rok projektu. Ponadto pokazano jak funkcjonuje brytyjski system edukacji i przygotowano zajęcia z udziałem tamtejszych uczniów i nauczycieli odwiedzających szkołę.
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany