Raciborski ratusz zastanawia się nad zakupem zeroemisyjnych autobusów

- Analiza kosztów i korzyści związanych z wykorzystaniem przy świadczeniu usług komunikacji miejskiej na terenie Miasta Racibórz autobusów zeroemisyjnych - to tytuł zamówienia publicznego, które wykona Collect Consulting S.A. z Katowic. Koszt to ponad 17,2 tys. zł. Oferty złożyło aż osiem firm. Najdroższa żądała blisko 40 tys. zł.
Collect ma przed sobą dwa zadania:
1 do 30 września - opracowanie projektu - zgodnie z art. 37 ustawy z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych stanowiącego analizę kosztów i korzyści związanych z wykorzystaniem przy świadczeniu usług komunikacji miejskiej autobusów zeroemisyjnych, obejmującego w szczególności:
a) uwarunkowania techniczne i prawne,
b) analizę eksploatacyjną przewozów komunikacji miejskiej,
c) analizę ekonomiczno - finansową możliwości eksploatacji autobusów zeroemisyjnych w komunikacji miejskiej z uwzględnieniem art. 36 i 38 ww ustawy, a w tym:
- ocenę wprowadzenia do eksploatacji autobusów zeroemisyjnych ( koszty inwestycji taboru oraz infrastruktury towarzyszącej),
- ocenę utrzymania w eksploatacji wyłącznie autobusów spalinowych,
- ocenę utrzymania w eksploatacji autobusów zeroemisyjnych oraz spalinowych,
d) oszacowanie efektów środowiskowych związanych z emisją szkodliwych substancji dla środowiska i zdrowia ludzi,
e) analizę społeczno – ekonomiczną uwzględniającą wycenę kosztów związanych z emisją szkodliwych substancji,
f) analizy porównawczej eksploatacji pojazdów z różnymi napędami.
2 do 7 grudnia - przeprowadzenie konsultacji społecznych dokumentu
10 września 2018 r. rozpocznie się drugi nabór wniosków o dofinansowanie zakupu autobusów elektrycznych, szkoleń dla kierowców, modernizacji lub budowy stacji ładowania pojazdów publicznego transportu zbiorowego. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zainwestuje 168 mln zł w przedsięwzięcia jednostek samorządu terytorialnego, polegające na obniżeniu zużycia energii i paliw w transporcie publicznym.
Dofinansowania – w ramach programu priorytetowego System zielonych inwestycji (GIS – Green Investment Scheme) - GEPARD – Bezemisyjny transport publiczny – będą przydzielane w formie dotacji (w sumie zarezerwowano na ten cel ok. 19 mln zł) oraz preferencyjnych pożyczek (łącznie do rozdysponowania jest ok. 149 mln zł). W pierwszym przypadku NFOŚiGW czeka na wnioski do 28 września br., a w drugim – do 17 grudnia 2018 r.
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany