Koło Naukowe Pedagogów PWSZ w Raciborzu na Interdyscyplinarnym Kongresie Akademickiego Ruchu Naukowego Ikona 2017
Studentki Edukacji Elementarnej: Aleksandra Hluchnik (przewodnicząca Koła Naukowego Pedagogów) oraz Patrycja Trzcińska (członkini Koła) wraz z opiekunem dr Gabrielą Kryk – dyrektorem Instytutu Studiów Edukacyjnych wzięły udział w 1. Interdyscyplinarnym Kongresie Akademickiego Ruchu Naukowego, który odbył się 17-19 listopada 2017 r. w reprezentacyjnych budynkach przy stołecznym Trakcie Królewskim.
Pierwszego dnia w auli dawnej Biblioteki Uniwersyteckiej miało miejsce uroczyste otwarcie Kongresu w którym uczestniczyli: Jarosław Gowin – wicepremier, minister nauki i szkolnictwa wyższego, prof. Marcin Pałys – rektor Uniwersytetu Warszawskiego, prof. Adam Myjak – rektor Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie oraz Robert Pawłowski – prezes Funduszu Pomocy Studentów. Wicepremier Jarosław Gowin zaprezentował założenia zmian prawa, które wpłyną na sytuację studentów i start kariery naukowej. Dr Tomasz Rożek (Sonda2 w TVP, Radio eM, Gość Niedzielny) przeprowadził wykład na temat popularyzacji nauki, natomiast Bartłomiej Banaszak (naczelnik Wydziału Analiz i Strategii w Departamencie Nauki MNiSW) mówił o środkach publicznych, na które mogą liczyć najmłodsi naukowcy. Spotkanie zakończył program kulturalno-integracyjny.
Drugi dzień Kongresu IKONA 2017 odbywał się w salach Uniwersytetu Warszawskiego i Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie.
Poświęcony był szkoleniom nt:
1. Pozyskiwania środków na realizację projektów naukowych.
2. Zarządzania czasem, zespołem i projektem podczas realizacji przedsięwzięć naukowych.
3. Prezentacji wyników działalności naukowej. Kongres zakończył się 19 listopada 2017 r.
Galą Akademicką na Zamku Królewskim w Warszawie, na której zostały wręczone nagrody w Konkursie StRuNa 2017 oraz nagrody środowiska doktoranckiego ProDok 2017 i ProPAN 2017. Całość umilił występ kwartetu smyczkowego z Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina. Wydarzeniu przyświecał dobry „duch nauki”.
Komentarze (0)
Komentarze pod tym artykułem zostały zablokowane.