Konto bankowe – pamiętaj o bezpieczeństwie!
W ostatnim czasie wiele mówi się na temat cyberprzestępczości, włamań na konta oraz bezpieczeństwa w sieci. Jest to spowodowane coraz częstszymi atakami hakerskimi i próbami kradzieży, do których dochodzi każdego dnia. Sprawdź, czy wiesz jak się przed tym skutecznie zabezpieczyć!
Phishing i inne metody wyłudzenia pieniędzy stają się coraz poważniejszym problemem. Często dotyczą już nie tylko dużych firm i instytucji, ale indywidualnych klientów banku. Niektóre oszustwa są na tyle dobrze przygotowane, że trudno je rozpoznać. Dlatego warto wiedzieć, jakie metody są popularne wśród oszustów. Na co trzeba szczególnie uważać?
Wybierz bezpieczne konto
Najważniejszą kwestią jest wybór odpowiedniego konta. Warto sprawdzić, które banki zwracają szczególną uwagę na te kwestie i starają się chronić swoich klientów. Więcej na temat kont osobistych znajdziesz na Zgarnijpremie.pl - Promocje bankowe. Niektórzy uważają, że warto wybrać jeden z największych banków, ponieważ to gwarantuje wyższy poziom bezpieczeństwa. Jednak jak pokazuje praktyka, ofiarami oszustów padają także klienci największych instytucji finansowych.
Podejrzane transakcje
Wiele banków, dla ochrony swoich klientów, wyłapuje transakcje, które wyglądają nietypowo. Takie transakcje są blokowane i wymagają telefonicznego potwierdzenia. Tak działa także oferujący różne promocje finansowe - Pekao S.A. Takie działania mogą być nieco uciążliwe, np. podczas płacenia na wakacjach, jednak lepiej odbyć nieplanowaną rozmowę z konsultantem, niż stracić pieniądze zgromadzone na swoim koncie.
Jak nie stracić oszczędności życia w jednej chwili?
Pamiętaj o silnych hasłach
Jedno hasło do wszystkich kont – to zdecydowanie bardzo zły pomysł! Dużo łatwiej je zapamiętać, co wydaje się wygodne, ale przez to również szybciej można je złamać. Warto posiadać różne hasła do wszystkich serwisów, w których się logujesz. Najlepsze hasła stanowią przypadkowe ciągi cyfr, różnej wielkości liter i znaków specjalnych. Większość banków ma także wieloetapowe logowanie, które wymaga podawania nie tylko loginu i hasła, ale także jednorazowego kodu – to rozwiązanie może wydawać się uciążliwe, ale znacznie zwiększa bezpieczeństwo. Pamiętaj również, że swojego hasła nie powinno się nikomu podawać. Jeśli kontaktuje się z Tobą ktoś z „obsługi technicznej” i oczekuje podania hasła, to prawdopodobnie jest to oszust. Banki nigdy nie wymagają podawania takich informacji.
Ogranicz zaufanie
Postęp technologiczny jest narzędziem, z którego chętnie korzystają również oszuści. Obecnie są oni w stanie np. podszyć się pod numer telefonu infolinii bankowej i udawać konsultantów. Dlatego pamiętaj, aby podczas rozmowy nigdy nie podawać wrażliwych danych. Jeśli cokolwiek wzbudza Twoją nieufność, to najlepszym rozwiązaniem jest… rozłączenie się. Wtedy możesz samodzielnie skontaktować się z bankiem – jeśli to faktycznie był konsultant, można to szybko potwierdzić. Jeśli masz podejrzenia, że możesz paść ofiarą oszustwa, możesz również przyjść osobiście do oddziału banku.
Komentarze (0)
Komentarze pod tym artykułem zostały zablokowane.