Ile kosztuje fotografia produktowa?
Fotografia produktowa to ważny element promocji sklepów internetowych, który może mieć bezpośredni wpływ na skuteczność sprzedaży. Dlatego też wiele firm decyduje się na wynajęcie profesjonalnego fotografa, aby zapewnić sobie jak najlepsze zdjęcia produktów. Oczywiście jak każda inwestycja, również fotografia produktowa może być wyceniana w różny sposób a także w różnej cenie. Przedstawimy podstawowe zasady dotyczące wyceniania tego typu zleceń oraz tego, co ma wpływ na ostateczną cenę zdjęć produktowych.
Od czego zależy cena zdjęcia produktu
Jeszcze przed zleceniem pracy warto zdobyć wiedzę o tym co wpływa na finalną cenę fotografii produktowych. Takich czynników jest naprawdę sporo. Poniżej przybliżymy najważniejsze z nich:
- Rodzaj przedmiotu – to jedno z pierwszych kryteriów podczas wyceny pracy fotografa produktowego. Zupełnie innego podejścia i nakładu pracy wymaga sfotografowanie na przykład ubrania w technice duch niż zrobienie zdjęcia packshotowego dla portfela.
- Wielkość produktu – przedmioty o nietypowej wielkości, zarówno te bardzo małe jak i bardzo duże z pewnością będą wyceniane wyżej niż te standardowych wymiarów.
- Ilość fotografii dla każdego przedmiotu – ma również duży wpływ na finalną cenę jednostkową zdjęcia. Zwykle większa ilość zdjęć tego samego przedmiotu ma wpływ na obniżenie ceny.
- Nietypowy materiał – przedmioty na przykład błyszczące czy przezroczyste wymagają większego nakładu pracy fotografa produktowego co również może wpłynąć na finalną cenę zdjęcia
Jak wycenić sesję packshot
Właściciel e-sklepu, który decyduje się na zlecenie fotografii produktowych chciałby oczywiście móc oszacować przybliżony koszt całego przedsięwzięcia. Jednak wpisując w wyszukiwarkę frazy takie jak fotografia produktowa cennik oraz podobne bardzo często trafimy na cenniki orientacyjne lub zaproszenie do kontaktu. Wyżej opisaliśmy dlaczego uniwersalny cennik fotografii produktów nie ma racji bytu. Musiałby on być niezwykle rozbudowany i nieczytelny. Dlatego najlepszym pomysłem jest skontaktowanie się z wybranym studio fotografii produktowej w celu wyceny. Wystarczy, że pokrótce przedstawimy nasze wymagania oraz produkty a doświadczony specjalista z pewnością dokona odpowiedniej propozycji cenowej.
Dlaczego ceny fotografii produktowej są tak zróżnicowane
Jeśli otrzymaliśmy już kilka wycen dla naszego zapytania, z pewnością dostrzeżemy różnice cenowe w poszczególnych ofertach. Warto zgłębić z czego wynikają. Jak to zwykle bywa, najniższa cena nie jest równoznaczna z najlepszą ofertą. Zwykle oferty z dolnych widełek cenowych są przedstawiane przez niedoświadczonych fotografów, którzy mogą nie sprostać naszym oczekiwaniom. To spowoduje, że będziemy musieli taką sesję powtórzyć, co narazi nas na znacznie większe koszty całego przedsięwzięcia. Droższe oferty fotografii produktów to zwykle gwarancja efektu w postaci na przykład darmowej sesji próbnej na początku współpracy. To pozwoli nam na poznanie doświadczenia fotografa.
Komentarze (0)
Komentarze pod tym artykułem zostały zablokowane.