System telematyczny – 4 główne obszary, które pozwala kontrolować
System telematyczny umożliwia zarządzanie całą flotą z jednego panelu multimedialnego i przy okazji usprawnia kontakt z kierowcami. Coraz częściej system można rozszerzyć o inteligentne wideorejestratory asekurujące kierowcę w najtrudniejszych sytuacjach na drodze. Co warto wiedzieć o praktycznych zastosowaniach technologii i w jakich obszarach Twojej działalności zadziała najlepiej?
1. Integracja wszystkich funkcji przedsiębiorstwa transportowego
System telematyczny działa nie tylko na poziomie zarządzania flotą pojazdów, ale sprawdza się również w typowych zadaniach administracyjnych i łączy się z innymi programami dotychczas użytkowanymi w biznesie. Webfleet to przykład systemu, który monitoruje flotę pojazdów, ułatwia obsługę tachografów cyfrowych, a także usprawnia kontakt z klientami. Dzięki technologii spedytor komunikuje się stale z kierowcami, a to szansa na błyskawiczne rozwiązywanie kryzysowych sytuacji.
System telematyczny odpowiada na wiele potrzeb firm transportowych. Może zostać zintegrowany np.:
- z najpopularniejszymi aplikacjami biurowymi,
- z czujnikami ciśnienia w oponach (obniżenie kosztów serwisu),
- ze skanerami kodów kreskowych (przyśpieszenie sprzedaży, wzrost efektywności).
Po wdrożeniu systemu telematycznego nie musisz rezygnować z dotychczasowego oprogramowania, ale wszystkie dane połączysz lub w prosty sposób przeniesiesz.
2. Kontrola kosztów
W systemie telematycznym kontrola kosztów zarządzania flotą to jedno z fundamentalnych zadań. Największe perspektywy stwarza monitorowanie zużycia paliwa, optymalizacja stylu jazdy, identyfikacja kierowców wykluczająca nieautoryzowane użycie pojazdu. Narzędzie przypomina o serwisie i analizuje stan zużycia ogumienia. Według statystyk wewnętrznych Webfleet koszty tankowania w wielu firmach spadają o ponad 20%. W czasach wysokiej inflacji to już realna przewaga konkurencyjna. Warto też wspomnieć o Pakiecie Mobilności, który wymusza stałe ograniczanie emisji dwutlenku węgla. System telematyczny gwarantuje uproszczenie tego procesu.
3. Lepsze planowanie zadań i dojazdu do klientów
System telematyczny potrafi rozdzielać zadania dostępnym kierowcom i w taki sposób, żeby nie naruszyć limitów czasu pracy. Dzięki temu w trakcie dostaw nie występują żadne problemy organizacyjne. Zlecenie realizuje zawsze kierowca znajdujący się najbliżej miejsca dostawy. Czas dostawy w transporcie odgrywa szczególną rolę w perspektywie prawidłowej obsługi klienta, dlatego to inwestycja, która szybko się zwraca. Duże ułatwienie to oczywiście planowanie możliwie najkrótszych tras, co przekłada się na niższe koszty i szybki czas realizacji zlecenia.
4. Większe bezpieczeństwo floty poprzez monitoring pojazdów GPS
Monitoring pojazdów GPS to podstawowa funkcja systemu telematycznego zapewniająca bezpieczeństwo pracy i planowania tras. Każdy ruch widać na mapie bez specjalnych opóźnień. Monitoring coraz częściej zapobiega przejęciom ładunku i realnie ochrania pracowników na trasach międzynarodowych. Monitoring wiąże się z modułem identyfikacji kierowcy w celu jasnego wyznaczania obowiązków i ułatwia szybkie rozliczenia.
Komentarze (0)
Komentarze pod tym artykułem zostały zablokowane.