Reklama

Najnowsze wiadomości

Strony Partnerskie11 grudnia 202323:29

Czy warto korzystać z dropshippingu? Poradnik dla małych sprzedawców

Czy warto korzystać z dropshippingu? Poradnik dla małych sprzedawców - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Reklama
Polska:

Dropshipping to jeden ze sposobów na outsourcing procesu magazynowania i wysyłania zamówień w sklepie internetowym. Ma swoje zalety, ale i również pewne ograniczenia. Kto może zainwestować w bezmagazynowy model logistyczny i jakie korzyści z tego wyniesie?

Czym jest dropshipping?

Dropshipping to jeden z modeli logistycznych w branży e-commerce. Polega na outsourcingu części procesów zachodzących w sklepie internetowym, czyli przekazaniu ich wykonania podmiotowi zewnętrznemu. W tym przypadku sprzedawca zleca magazynowanie i obsługę wysyłki zamówień dostawcy lub producentowi. Oznacza to, że nie musi posiadać własnych magazynów. Zajmuje się jedynie przyjmowaniem zamówień, kontaktem z klientem, marketingiem i innymi biznesowymi aspektami sprzedaży.

Jak każdy model logistyczny, również i dropshipping ma swoje wady i zalety. Główne korzyści z dropshippingu to:

  • Optymalizacja procesów – korzystanie z usług firm, które posiadają już pewne doświadczenie na rynku, pozwala od razu wprowadzić odpowiednie rozwiązania biznesowe. Dzięki temu można zautomatyzować proces wysyłania, co przyczynia się do skrócenia czasu;
  • Obniżenie kosztów – dzięki korzystaniu z dropshippingu właściciel sklepu internetowego nie musi wydawać pieniędzy na wynajem powierzchni magazynowej ani zatrudnianie dodatkowych pracowników, którzy zarządzaliby całym procesem i pakowali towar do wysyłki. Co więcej, niektórzy dostawcy mogą także wynegocjować atrakcyjniejsze warunki współpracy z firmami kurierskimi, co przełoży się na tańszą dostawę;
  • Spełnienie oczekiwań klientów – krótszy czas dostawy i tańsza wysyłka to właśnie główne oczekiwania internetowych konsumentów. Dlatego też wielu sprzedawców, szczególnie na początkowym etapie, decyduje się na współpracę z dostawcami w ramach dropshippingu;
  • Możliwość przeznaczenia czasu na pozostałe obowiązki – wszystkie powyższe korzyści przekładają się na to, że przedsiębiorca zaoszczędzi czas na wysyłaniu zamówień. Będzie mógł go przeznaczyć np. na promowanie sklepu.

Z kolei za ograniczenia tego modelu logistycznego uważa się:

  • Brak możliwości kontrolowania całego procesu – w tym przypadku sprzedawca nie ma wpływu na to, w jaki sposób pakowane są zamówienia. Oczywiście może uwzględnić w umowie odpowiednie zapisy, jednak w rzeczywistości musi opierać się na zaufaniu do dostawcy;
  • Uniwersalność towarów (brak personalizacji zamówień) – mimo że dostawcy mają w swoich magazynach szeroki wybór towarów, to mimo wszystko istnieje ryzyko, że pojawią się też w innych sklepach internetowych. Sprzedawca ma więc ograniczone możliwości co do unikatowości oferowanych produktów;
  • Problemy z reklamacjami i zwrotami – w dropshippingu ten zakres usług nie wchodzi już w ramy obowiązków dostawcy. Powinien się nim zająć sprzedawca;
  • Trudności z nieodbieraniem zamówień przez klientów – w takiej sytuacji towar często wraca nie do magazynu dostawcy, a bezpośrednio do sklepu internetowego. Właściciel małego e-commerce musi wtedy skontaktować się z dostawcą i przesłać towar. Jak można się domyślić, zabiera to niezbędny czas.

Kto może skorzystać z dropshippingu?

Z usług dropshippingu może w zasadzie skorzystać każdy sprzedawca internetowy – niezależnie od tego, czy jest to duża firma działająca na skalę globalną, czy mały lokalny sprzedawca. Jednak ci drudzy w szczególności powinni się zainteresować tą opcją.

Co ciekawe, na dropshipping mogą się też zdecydować przedsiębiorcy, którzy nie mają zarejestrowanej działalności. Jest to dobra informacja dla osób, które chcą założyć małe sklepy (jako np. dodatek do dochodu z pracy na etat). Szczegółowe informacje na ten temat można znaleźć na stronie https://blog.sky-shop.pl/dropshipping-bez-firmy/. Tam opisane są m.in. warunki i sposoby korzystania z takiej opcji.

Alternatywy dla dropshippingu – inne modele logistyczne

Dropshipping to nie jedyna usługa, która umożliwia outsourcing procesów logistycznych w branży e-commerce. Sprzedawcy mogą się zdecydować również na:

1. Własny magazyn – to nic innego jak posiadanie własnej przestrzeni do przechowywania towarów. W tym modelu to sprzedawca odpowiada magazynowanie, pakowanie przedmiotów i wysyłanie. Sprawdzi się w sytuacji, gdy przedsiębiorca dopiero rozkręca swój biznes i dysponuje niewielkim asortymentem – wtedy opłaty za wynajem przestrzeni nie będą zbyt wielkie. Problem może pojawić się wraz z rozrastaniem sklepu online i poszerzaniem oferty. Wtedy opłaty i wynagrodzenia dla pracowników obsługujących proces wysyłania zamówień, mogą okazać się zbyt obciążające firmowy budżet.

  • Zalety: możliwość kontrolowania procesu pakowania i wysyłania zamówień.
  • Wady: wysokie koszty przy dużym asortymencie (są to również koszty stałe, które podejmuje się bez względu na to, czy firma zalicza zyski, czy straty).

2. Fulfillment – to nieco rozszerzona wersja dropshippingu. Właściciel sklepu internetowego zleca nie tylko magazynowanie i wysyłanie zamówień, ale także obsługę procesu reklamacji, zwrotów, a nawet i księgowania. W tym modelu logistycznym sprzedawca może śledzić postępy w realizowaniu zamówień, ponieważ wszystkie informacje dostarczane są do zintegrowanego systemu. Co więcej, wszelkie koszty są kosztami zmiennymi. Oznacza to, że jeśli w danym momencie sklep ma przestój w sprzedaży, to w proces wysyłania angażuje się tylko tyle zasobów, ile jest wymaganych. Jeśli sprzedaż wzrośnie, to zasoby są zwiększane;

  • Zalety: pełen outsourcing logistyki, niższe koszty dzięki efektowi skali, pomoc w rozwijaniu biznesu.
  • Wady: czasami należy spełnić wymaganą minimalną liczbę zamówień, aby móc korzystać z tej opcji.

3. Cross-docking – ten model jest zbliżony do dropshippingu, ale różni się pod względem magazynowania. Sprzedawca posiada własną przestrzeń do przechowywania towarów, ponieważ to on zajmuje się wysyłką do klienta. Jednak towary trafiają do niego dopiero po złożeniu zamówienia i od razu są pakowane i wysyłane.

  • Zalety: nie wymaga szczególnych nakładów finansowych.
  • Wady: konieczność zachowania doskonałości operacyjnej i bardzo dobrego zarządzania.

Każdy model logistyczny ma swoje wady i zalety. Przed zdecydowaniem się na dropshipping warto więc przeanalizować swoje potrzeby i możliwości.

Autor: materiał partnerski,

Bądź na bieżąco z nowymi wiadomościami. Obserwuj portal naszraciborz.pl w Google News.

Reklama
Reklama

Komentarze (0)

Komentarze pod tym artykułem zostały zablokowane.

Reklama
Reklama

Najczęściej czytane artykuły

Reklama
Sport4 listopada 202416:19

Sędziowska Ekstraklasa szkoliła arbitrów Podokręgu Racibórz

Sędziowska Ekstraklasa szkoliła arbitrów Podokręgu Racibórz - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
opr. red., fot. FB/Kolegium Sędziów Racibórz
Aktualności5 listopada 202408:54

Zalane piwnice DH Bolko. 150 tys. złotych strat

Zalane piwnice DH Bolko. 150 tys. złotych strat - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
red., fot. Samuel Markiewka, Grupa Racibórz 112
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Sport3 listopada 202420:26

Starcie imienniczek w klasie okręgowej. Górą Turza Śląska [FOTO]

Starcie imienniczek w klasie okręgowej. Górą Turza Śląska [FOTO] - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Region:

W niedzielę, 3 listopada, na boisku w Turzy Śląskiej odbył się ekscytujący mecz pomiędzy dwiema drużynami noszącymi tę samą nazwę – Unią Turza Śląska i Unią Racibórz. Spotkanie przyciągnęło uwagę kibiców i sympatyków piłki nożnej, ponieważ obie ekipy były blisko siebie w tabeli rozgrywek III grupy klasy okręgowej, co zapowiadało wyrównaną walkę. Przed meczem Unia z Turzy Śląskiej miała 21 punktów i zajmowała czwarte miejsce, natomiast ich przeciwnicy z Raciborza plasowali się na siódmej pozycji z 18 punktami.

(greh)
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Sport4 listopada 202420:37

Sportowe podsumowanie weekendu

Sportowe podsumowanie weekendu - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Region:

Weekend, choć chłodny, to pełen był emocji sportowych. Grały zespoły od II ligi do C klasy. Przed kibicami zaprezentowali się także siatkarze amatorzy, koszykarki oraz piłkarki ręczne. Sprawdź, jak poradziła sobie drużyna, której kibicujesz.

(greh)
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Partnerzy portalu

Materiały RTK
Nasz Racibórz - Nasza ekologia
Dentica 24
ostrog.net
Szpital Rejonowy w Raciborzu
Spółdzielnia Mieszkaniowa
Ochrona Partner Security
Powiatowy Informator Seniora
PWSZ w Raciborzu
Zajazd Biskupi
Kampka
Fototapeta.shop sklep z tapetami i fototapetami na zamówienie
Sport3 listopada 202422:16

Koszykówka. Cenna wygrana RKK AZS Racibórz [FOTO]

Koszykówka. Cenna wygrana RKK AZS Racibórz [FOTO] - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Racibórz:

W niedzielne popołudnie 3 listopada 2024 roku zawodniczki RKK AZS Racibórz zmierzyły się na parkiecie hali OSiR z zespołem z Jeleniej Góry. Przystępując do spotkania z mocnym postanowieniem odniesienia pierwszego zwycięstwa w tegorocznych rozgrywkach II Ligi, drużyna wykazała się od samego początku dużą determinacją.

opr. red., fot. Jan Ptak
Reklama
Sport4 listopada 202421:22

Halówka ruszy już po raz XXII. Trwają zapisy!

Halówka ruszy już po raz XXII. Trwają zapisy! - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
0
Racibórz:

Organizatorzy Halowej Ligi Piłki Nożnej w Raciborzu ogłaszają rozpoczęcie XXII Edycji Halowej Ligi Piłki Nożnej, która ruszy już w listopadzie 2024 roku. To wieloletnie wydarzenie, stanowiące stały punkt sportowego kalendarza Raciborza, gromadzi entuzjastów piłki nożnej, tworząc emocjonującą rywalizację pod dachem hali OSiR.

opr. red.
Reklama
Reklama

Najnowsze wydania gazety

Nasz Racibórz 01.11.2024
30 października 202418:13

Nasz Racibórz 01.11.2024

Nasz Racibórz 25.10.2024
24 października 202421:18

Nasz Racibórz 25.10.2024

Nasz Racibórz 19.10.2024
17 października 202422:07

Nasz Racibórz 19.10.2024

Nasz Racibórz 11.10.2024
10 października 202420:34

Nasz Racibórz 11.10.2024

Zobacz wszystkie
© 2024 Studio Margomedia Sp. z o.o.