Na czym polega komercjalizacja inwestycji hotelowych i czy warto ją zlecić?
Prowadzenie hotelu oznacza wiele obowiązków. Od zapewniania codziennych działań związanych z przyjmowaniem gości po dbanie o zapasy niezbędnych produktów i utrzymywanie relacji z gośćmi. Robienie tego wszystkiego może być przytłaczające, szczególnie jeśli osoba zarządzająca podejmuje wiele innych działań biznesowych. Brak czasu na rozwijanie potencjału obiektu oraz niewystarczające doświadczenie nie wróżą sukcesów, dlatego coraz popularniejsza staje się komercjalizacja inwestycji hotelowych. Sprawdź, jak takie rozwiązanie może rozwinąć Twój hotel.
Prowadzenie hotelu oznacza wiele obowiązków. Od zapewniania codziennych działań związanych z przyjmowaniem gości po dbanie o zapasy niezbędnych produktów i utrzymywanie relacji z gośćmi. Robienie tego wszystkiego może być przytłaczające, szczególnie jeśli osoba zarządzająca podejmuje wiele innych działań biznesowych. Brak czasu na rozwijanie potencjału obiektu oraz niewystarczające doświadczenie nie wróżą sukcesów, dlatego coraz popularniejsza staje się komercjalizacja inwestycji hotelowych. Sprawdź, jak takie rozwiązanie może rozwinąć Twój hotel.
Na czym polega komercjalizacja inwestycji hotelowych
Komercjalizacja inwestycji hotelowych dotyczy sytuacji, w której właściciele hoteli zatrudniają firmy zarządzające, takie jak Hotel Professionals, które przejmują odpowiedzialność za wszystkie działania związane z prowadzeniem odnoszących sukcesy hoteli. Takie działania zwykle obejmują wykonywanie typowych codziennych obowiązków należących do właścicieli hoteli, takich jak obsługa recepcji, zarządzanie personelem, konserwacja budynków, sprzątanie i marketing. Taki outsourcing zarządzania hotelami oznacza, że właściciele obiektów mogą skoncentrować się na czerpaniu korzyści z bardziej efektywnego zarządzania działalnością obiektów.
Jakie korzyści zapewnia komercjalizacja inwestycji hotelowych?
Właściciele hoteli mają różne oczekiwania w stosunku do firm zarządzających hotelami, a zależą one w dużej mierze od wielkości, lokalizacji i udogodnień oferowanych przez obiekt. Komercjalizacja inwestycji hotelowych, jaką proponują firmy zarządzające, dotyczy zarówno pakietu obowiązków związanych z prowadzeniem obiektów, jak i działań ograniczających się do wybranych aspektów, jak na przykład pomocy w popularyzacji miejsc.
Do zadań firm zarządzających hotelami należy nie tylko rekrutacja nowych pracowników, obsługa płac, systemów i procesów kadrowych. Pomocy mogą wymagać elementy takie jak budżet, bezpieczeństwo, organizacja wydarzeń, rozbudowa, czy bieżące utrzymanie obiektów.
Przezwyciężanie powszechnych obaw dotyczących komercjalizacji inwestycji hotelowych
Pomysł powierzenia zarządzania hotelem firmie niezwiązanej z obiektem może budzić zdziwienie, a nawet pewne obawy. Zastrzeżenia są zrozumiałe i zwykle wynikają z działania w dobrej wierze i na korzyść inwestycji. Warto jednak przekonać się, że decydując się na rozwiązanie, jakim jest komercjalizacja inwestycji hotelowych, właściciele obiektów nie oddają kluczy do swojego królestwa, a łączą siły, aby ich hotele zaczęły prężniej działać i przynosić zyski.
Jedną z częstych obaw właścicieli inwestycji jest utrata kontroli. Jeśli inwestycje wymagały dużego nakładu pracy, przekazanie kierownictwa może budzić obawy i opór. Jednak firmy zarządzające, dla których komercjalizacja inwestycji hotelowych jest wpisana w codzienną działalność, współpracują z właścicielami dla dobra inwestycji. Właściciele nie zostają odsuwani na bok, oni współpracują z ekspertami, którzy mogą zrealizować wizje w bardziej profesjonalny sposób.
Częsta obawa związana z zatrudnieniem firm zewnętrznych do zarządzania obiektami jest związana z finansami. Niektórzy właściciele hoteli mogą nawet postrzegać koszt zatrudnienia firmy, których celem jest komercjalizacja inwestycji hotelowych jako drenaż kosztów. Jednak należy traktować to jako inwestycję, ponieważ firmy zarządzające hotelami zazwyczaj zapewniają zwiększoną rentowność obiektów dzięki lepszemu zarządzaniu przychodami, kontroli kosztów i marketingowi. Liczby zatem uzasadniają wydatek.
Komentarze (0)
Komentarze pod tym artykułem zostały zablokowane.