Jak prowadzić pełną księgowość spółki z o.o.?
Założenie spółki z o.o. wiąże się także z prowadzeniem pełnej księgowości, która powinna być prowadzona w oparciu o ustawę dotyczącą rachunkowości. Dla wielu właścicieli firm, konieczność szczegółowego dokumentowania każdej przepływającej złotówki może być dużym utrudnieniem, dlatego decydują się na powierzenie tego zadania profesjonalistom.
Z poniższego artykułu dowiesz się czym dokładnie charakteryzuje się księgowość spółki z o.o. i komu warto zlecić jej prowadzenie.
Na czym polega pełna księgowość w spółce z o.o.?
Mówiąc o księgowości spółki z o.o. warto podkreślić, że w znacznym stopniu różni się ona od tej prowadzonej w jednoosobowej działalności gospodarczej. Przede wszystkim księgowość spółki z o.o. musi być prowadzona w formie pełnej. Ważna jest tutaj precyzja oraz profesjonalizm.
W przypadku spółki z ograniczoną odpowiedzialnością konieczne jest prowadzenie ksiąg rachunkowych oraz przygotowywanie rocznych sprawozdań finansowych w każdym roku podatkowym. To bardzo ważne zasady, które musi przestrzegać każda spółka z o.o. Czym dokładnie są sprawozdania finansowe i w jakim celu są sporządzane?
Sporządzanie sprawozdania finansowego w spółce z o.o.
Każda spółka z ograniczoną odpowiedzialnością na koniec każdego roku jest zobowiązana sporządzić sprawozdanie finansowe. Celem takiego sprawozdania jest podsumowanie wszystkich operacji, w których brała udział spółka. Dodatkowo na podstawie tego dokumentu możliwe jest dokonanie wyceny wartości danej firmy.
Co powinno zawierać sprawozdanie finansowe?
• rachunek zysków i strat – zestawienie ze sobą wszystkich operacji finansowych, które były przeprowadzone przez firmę przez cały rok;
• bilans - zestawienie aktywów i pasywów, które przedstawiają majątek firmy, aktualny na dzień sporządzania sprawozdania;
• informacja dodatkowa – czyli wszystko, to co nie znalazło się w poprzednich sprawozdaniach, a ma także duże znaczenie dla spółki.
Szczegółowość sprawozdania zależy przede wszystkim od wielkości danej spółki. Ustawa dzieli firmy na mikro, małe i pozostałe. Im firma jest większa, tym wymaga się od niej złożenia bardziej szczegółowego sprawozdania finansowego.
Kto może prowadzić księgowość spółki z o.o.?
Najczęstszym i najwygodniejszym rozwiązaniem jest zlecenie prowadzenia księgowości zewnętrznemu, sprawdzonemu biuru rachunkowemu. Księgowość spółki z o.o. warto jest zlecić profesjonalistom, którzy dokładnie zajmą się wszystkimi formalnościami. Do zadań księgowego należy przede wszystkim:
• weryfikacja poprawności faktur, które wystawiasz,
• księgowanie faktur kosztowych,
• wysyłanie deklaracji podatkowych do urzędów,
• reprezentowanie Twoich spraw przed urzędami,
• udzielanie odpowiedzi na nurtujące Cię pytania oraz wsparcie na każdych kroku prowadzenia księgowości spółki.
Profesjonalne doradztwo w zakresie prowadzenia księgowości spółki z ograniczoną odpowiedzialnością oraz kompleksowa obsługa księgowa pozwalają właściwe planować kolejne działania i inwestycje w firmie.
Komentarze (0)
Komentarze pod tym artykułem zostały zablokowane.