W jaki sposób technologia wpływa na sektor bankowy?
Nie da się ukryć, że technologia wywarła ogromny wpływ na nasze życie, a usługi finansowe nie są tu wyjątkiem. Przez dziesięciolecia sektor bankowy i ubezpieczyciele stosowali te same tradycyjne modele biznesowe, ale transformacja cyfrowa w szybkim tempie doprowadziła do powstania innowacyjnych technologii, które tworzą zupełnie nowe i skuteczne propozycje biznesowe, takie jak crowdfunding, pożyczki P2P, waluty cyfrowe, inwestycje online i nowe systemy płatności. Aby utrzymać się w czołówce, organizacje świadczące usługi bankowe muszą przyjąć nowe modele biznesowe w celu utrzymania lojalności klientów i zachowania konkurencyjności.
Ten wykładniczy rozwój technologii sprawił, że banki zaczęły wykorzystywać cyfryzację w każdym obszarze swojej działalności, aby przekształcać i poprawiać wydajność i szybkość obsługi, a także zapewniać lepsze wrażenia klientom. Zapotrzebowanie klientów na szybki dostęp do swoich zasobów przez Internet prowadzi do zmiany w kierunku bardziej bezpośredniej i natychmiastowej interakcji z produktami i usługami bankowymi Niektóre z tych nowych technologii w sektorze finansowym są następujące:
Bankowość internetowa
Ludzie chodzili do banków, ponieważ był to ich jedyny sposób korzystania z usług bankowych. W ostatnich latach bankowość internetowa rozwinęła się dość szybko i coraz więcej osób z niej korzysta, ponieważ można za jej pomocą założyć konto w banku przez internet, również przelewać pieniądze i płacić za jednym naciśnięciem przycisku. Dzięki możliwości dostępu do banków za pośrednictwem telefonów, komputerów i tabletów bankowość internetowa wywiera jeden z największych wpływów na branżę.
Sztuczna inteligencja
Doskonała obsługa klienta w każdej firmie jest niezbędnym elementem. W przeszłości usługi bankowe polegały na wyszkolonym personelu, który pomagał klientom w rozwiązywaniu problemów i udzielaniu pomocy. Obecnie chatboty stają się powszechną formą interakcji z klientami.
Ponadto wykorzystanie sztucznej inteligencji umożliwiło instytucjom bankowym wykorzystanie zupełnie nowego poziomu analityki danych i wydajności operacyjnej, co pozwala im nie tylko poprawić obsługę klienta, ale także ogólne wyniki biznesowe.
Jednym z głównych problemów, z jakimi często borykają się wszystkie instytucje bankowe, są oszustwa. Prędzej czy później ktoś będzie próbował oszukać system i czasem mu się to uda. Obecnie sztuczna inteligencja jest w stanie rozpoznawać wzorce i wiedzieć, czy transakcje są normalne czy podejrzane, a dzięki maszynowemu uczeniu się sztucznej inteligencji, cały proces może być nie tylko szybszy, ale też bardziej niezawodny i płynny.
Tożsamość i biometria
W dążeniu do zapobiegania oszustwom, a tym samym oferowania znacznie bezpieczniejszych i bardziej niezawodnych usług, instytucje bankowe wdrażają rozwiązania biometryczne wykorzystujące rozpoznawanie odcisków palców, twarzy, tęczówki oka, lub głosu. Rozwiązania te nie tylko pomagają w zapewnieniu cyfrowej identyfikacji, ale także oszczędzają czas i pieniądze, ponieważ umożliwiają przeprowadzanie procedur administracyjnych z dowolnego miejsca.
Technologia to niekończący się proces. Jasne jest, że cyfryzacja usług bankowych coraz bardziej zyskuje na znaczeniu. Sektor bankowy musi przyjąć strategię uwzględniającą postęp technologiczny, ale ważne jest, aby zachować równowagę między technologią a interwencją człowieka, ponieważ ich połączone wysiłki zrewolucjonizują branżę z korzyścią dla przedsiębiorstw i konsumentów.
Dowiedz się więcej o bankowości: https://monetaric.pl
Komentarze (0)
Komentarze pod tym artykułem zostały zablokowane.