Step by step: świadome pozycjonowanie w biznesie online
Rozpoczynasz swoją działalność w Internecie? Marzysz o zbudowaniu rozpoznawalnej marki i zdobyciu szerzy klientów? Chcesz osiągać niesamowite wyniki sprzedażowe i cieszyć się zyskami? W zrealizowaniu tych celów pomoże Ci SEO. Jeżeli nie miałeś dotąd styczności z optymalizacją pod kątem wyszukiwarek, koniecznie zapoznaj się z tym, co kryje w sobie to marketingowo brzmiące pojęcie.
SEO, czyli jak zyskać sympatię algorytmów Google
Na początku musisz sobie uświadomić, że pozycjonowanie w organicznych wynikach wyszukiwania nie jest czynnością jednorazową. To kompleksowy proces obejmujący działania zarówno na stronie, jak i poza nią. Celem jest zwrócenie uwagi robotów indeksujących, które dążą do tego, aby serwis uplasował się na jak najwyższej pozycji w wynikach SERP.
Nic tak nie działa na wyobraźnię, jak przykłady. Wyobraź sobie, że kierujesz zapytanie i wpisujesz konkretną frazę w wyszukiwarkę Google. Wyświetlają Ci się pierwsze odpowiedzi w postaci odnośników do konkretnych witryn. Istnieje większe prawdopodobieństwo, że klikniesz linki pojawiające się w pierwszej dziesiątce listy rankingowej niż zaczniesz “scrollować” dalej. Zadaniem SEO jest zwiększenie ekspozycji strony internetowej na tyle, aby była łatwo dostrzegalna przez użytkownika. Nie jest to jednak tak łatwa procedura, jak może Ci się wydawać.
Ruch organiczny, czyli naturalny sposób na zwiększenie widoczności strony
Synonimem wyrazu organiczny jest naturalny. Dla marketera i przedsiębiorcy zarządzającego witryną internetową to nic innego, jak rezultaty wyszukiwania przyjmujące formę bezpłatnych odnośników do stron WWW. Nie jest to efekt uiszczania opłat za reklamę. Za wyniki organiczne, a raczej ich ekspozycję na liście Google, odpowiadają złożone algorytmy. Duże znaczenie ma także jakość treści, dopasowanie fraz kluczowych oraz szereg innych determinantów. W poszukiwaniu źródeł naturalnych wyświetleń z pomocą przychodzą social media, bezpośrednie przekierowania na stronę po wpisaniu adresu witryny czy też linki zewnętrzne.
Bądź uważny, aby nie popełniać błędów
Każdy proces, nie tylko SEO, wiąże się z pewnymi konsekwencjami. Jeżeli zaniedbasz nawet najmniejszy detal w pozycjonowaniu, może okazać się, że wszystkie wcześniej podjęte działania spotkają się z porażką. Jakich błędów powinieneś się wystrzegać? Wraz z agencją iCEA przygotowaliśmy pulę wpadek, które niekorzystnie wpływają na miejsce rankingowe Twojej witryny:
Numer 1. Upychanie fraz kluczowych. W tym przypadku stwierdzenie: im więcej, tym lepiej, nie ma przełożenia. Roboty indeksujące są coraz bardziej uczulone na nadmierną ilość słów. To działanie ogranicza efektywne pozycjonowanie stron internetowych.
Numer 2. Słowa kluczowe nie są odpowiednio dopasowanie. W doborze fraz trzeba przede wszystkim kierować się charakterem świadczonych usług, sprzedawanych produktów oraz preferencjami grupy docelowej.
Numer 3. Brak audytu stron WWW. Nie ma dobrej strategii bez uprzednio przygotowanego planu działania. Skrupulatna analiza witryny pomoże w eliminacji błędów i poprawie tych elementów, które mogą sprzyjać tworzeniu problemów wynikających z prawidłowego funkcjonowania strony.
Masz firmę i wciąż zastanawiasz się, jak zaistnieć w świadomości klienta? Rozpocznij pracę z optymalizacją pod kątem wyszukiwarek! Nie posiadasz doświadczenia? Do wyboru masz wachlarz firm marketingowych, w tym Grupę iCEA, które pomogą Ci w osiągnięciu założonych celów biznesowych.
Komentarze (0)
Komentarze pod tym artykułem zostały zablokowane.