Jak pozyskać nowych klientów? Z Facebook Ads!
Prowadzisz sklep internetowy albo firmę usługową i chcesz powiększyć grono klientów? Nie trać czasu ani pieniędzy na reklamowanie się osobom, które zupełnie nie są zainteresowane Twoją ofertą. Postaw na Facebook Ads, a przekonasz się, jak precyzyjnie możesz trafiać ze swoimi komunikatami do konkretnej grupy!
Facebook Ads – co to jest i jakie przynosi korzyści?
Facebook Ads to po prostu reklamy wyświetlane na Facebooku – zarówno w jego wersji desktopowej, na komputerze, jak i mobilnej, na telefonie czy tablecie. Portal ten ma ogromną liczbę użytkowników i tym samym ogromny potencjał reklamowy. Płatne treści sponsorowane są między innymi wplecione w inne posty, więc nie irytują odbiorców, jak to bywa na przykład z banerami czy nagle wyskakującymi okienkami.
Kampanie na Facebooku pomagają w zwiększeniu zasięgu i rozpoznawalności marki oraz interakcji z nią, w skierowaniu ruchu na stronę internetową, w polepszeniu sprzedaży online i offline, jak również w generowaniu leadów, obejrzeniu filmu czy zainstalowaniu aplikacji mobilnej. Dobra wiadomość jest taka, że nie musimy startować od razu z wysokobudżetową kampanią. Bez problemu możemy zacząć od niższych kwot.
To jeszcze nie wszystko, gdyż Facebook Ads to nie tylko Facebook, ale również Messenger, Instagram, WhatsApp oraz Audience Network. Wybór określonego medium zależy od rodzaju kampanii i celu, jaki chcemy za pomocą niej osiągnąć. Do tego jest większe prawdopodobieństwo, że użytkownik kliknie w reklamę, jeśli wyświetli się ona i na Facebooku, i na Messengerze, i jeszcze na przykład na Instagramie.
Na koniec jeszcze pamiętajmy o tym, by zainstalować Pixela Facebooka. W przeciwnym razie nie sprawdzimy, kto coś kupił, kto odwiedził stronę, zapisał się do newslettera, pobrał e-book czy wykonał jeszcze inną akcję.
Reklama na Facebooku – czy można dotrzeć do konkretnej grupy potencjalnych klientów?
Nikt nie powinien mieć wątpliwości, że Facebook jest prawdziwą kopalnią wiedzy o każdym użytkowniku. Dzięki publikowanym przez nich treściom, udostępnianym, lajkowanym i komentowanym, a także dzięki obserwowaniu profili firm, dołączaniu do grup mamy gotowe schematy i możemy kierować przekaz reklamowy do konkretnych osób w konkretnym budżecie. Przykładowo bez trudu – w ramach Facebook Ads – skierujemy naszą reklamę wyłącznie do matek albo do osób mieszkających w dużych miastach czy zainteresowanych wędkarstwem bądź do osób w danym wieku.
Precyzyjne targetowanie komunikatów reklamowych nie jest jednak tak łatwe. Trzeba dobrze znać ekosystem Facebooka i być specjalistą, by przyniosła ona realne korzyści. Sprawdź, jak agencja Sempai prowadzi kampanię. Dodatkowo jest ona oficjalnym partnerem Facebooka w programie Metabusiness Partner for Agency, co tylko potwierdza jej kompetencje w tym zakresie.
Jakie są formaty reklamy w ramach Facebook Ads?
Wyjaśniliśmy już, czym jest Facebook Ads i jakie przynosi korzyści. Odpowiedzieliśmy też na pytanie, czy można kierować reklamy do wybranych grup. Teraz pozostaje nam jeszcze krótkie scharakteryzowanie rodzajów reklam, jakie można wybrać w danej kampanii. Oto one:
- graficzne – zdjęcia produktów z ciekawym opisem;
- filmiki – przyciągają większą uwagę;
- slideshow, czyli zdjęcia bądź filmiki z dźwiękiem i tekstem;
- karuzela – prezentacja maksymalnie do 10 zdjęć lub filmików, gdzie do każdego z nich można dodać indywidualny link sprzedażowy;
- Instant Experience Ads/materiał błyskawiczny – wyświetlane w trybie pełnoekranowym na urządzeniach mobilnych;
- reklama w stories;
- pokaz slajdów – maksymalnie 10 obrazów wyświetlanych od 0,5 do 5 sekund, z ewentualnie dobraną muzyką;
- kolekcja – dla urządzeń mobilnych, składa się z obrazu lub filmu głównego, gdzie po kliknięciu wyświetlane są zdjęcia produktów wraz z cenami.
Wykorzystaj Facebook Ads do promowania swojego biznesu. To się naprawdę opłaca! Przekonaj się!
Komentarze (0)
Komentarze pod tym artykułem zostały zablokowane.