Rusza wielka przebudowa dróg i mostów wokół Eko-Okien [PLANY]
Inwestycja warta blisko 50 mln zł finansowana jest z programu Polski Ład. Kierowcy muszą się liczyć z utrudnieniami, ale w efekcie otrzymają nowoczesny układ komunikacyjny wokół największego pracodawcy w powiecie, o dużym natężeniu ruchu.
Powiat Raciborski rozpoczyna największą inwestycję drogową ostatnich lat, której wykonawcą, wyłonionym w drodze przetargu, jest Przedsiębiorstwo Robót Drogowych sp. z o.o. Projekt o wartości 49,46 mln zł finansowany jest w dużej mierze z dotacji 49 mln zł przekazanej przez poprzedni rząd.
Inwestycja obejmie 14,5 km dróg na odcinkach: 1. Modzurów–Pawłów, 2. Pawłów–Maków (do granicy województwa) oraz 3. Pawłów–Kornice–Pietrowice Wielkie.
Realizacja tego zadania potrwa do 2026 roku, a głównym celem jest poprawa nośności i jakości infrastruktury drogowej na tych odcinkach. PLANY PDF (6 MB)
Prace obejmą:
Przebudowę jezdni i skrzyżowań – w większości miejsc nastąpi kompleksowa modernizacja konstrukcji drogi i skrzyżowań, co zwiększy ich wytrzymałość i dostosowanie do większych obciążeń.
Modernizację nawierzchni i elementów pobocza – część dróg zyska nowe warstwy konstrukcyjne, przebudowane zostaną zjazdy, a chodniki i pobocza zostaną odnowione i uzupełnione.
Przebudowę mostów i przepustów – na odcinku Kornice–Pietrowice Wielkie planuje się rozbiórkę mostu, a w jego miejscu powstanie nowy przepust drogowy o konstrukcji stalowej. Natomiast most w Makowie na ulicy Raciborskiej przejdzie gruntowną modernizację, co poprawi jego bezpieczeństwo i trwałość.
Most Pietrowice Wielkie - Kornice zostanie rozebrany
Modernizację systemów odprowadzania wody – w Makowie zostanie przeprowadzona modernizacja kanalizacji deszczowej, a na pozostałych odcinkach nastąpi regulacja i wymiana elementów odwodnienia, uzupełnienie brakujących części oraz wyprofilowanie rowów.
Bezpieczeństwo ruchu – w planach jest instalacja nowych urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, wykonanie oznakowania oraz poprawa warunków na przejściach dla pieszych.
Dostosowanie infrastruktury technicznej – wszelkie kolidujące z inwestycją elementy infrastruktury technicznej zostaną przeniesione lub zabezpieczone, aby nie wpływały na bezpieczeństwo ani komfort korzystania z drogi.
Całość prac przewiduje także końcowe plantowanie terenu w pasie drogowym. Zakres modernizacji został zaprojektowany tak, by kompleksowo podnieść standard dróg i mostów w regionie, a także poprawić bezpieczeństwo i komfort dla mieszkańców oraz użytkowników dróg.
Komentarze (32)