Reklama

Najnowsze wiadomości

Aktualności28 stycznia 202519:06

To skomplikowane zadanie. Prezydent Wojciechowicz powołał specjalny zespół

To skomplikowane zadanie. Prezydent Wojciechowicz powołał specjalny zespół - Serwis informacyjny z Raciborza - naszraciborz.pl
39
Reklama
Racibórz:

Prezydent Raciborza Jacek Wojciechowicz wydał 24.01. zarządzenie powołujące Zespół do spraw koordynacji kwestii związanych z etapem projektowym zadania pn. „Prace na linii kolejowej E59, odcinek Kędzierzyn-Koźle – Chałupki – dokumentacja projektowa”.

- Utworzenie tego zespołu wynika ze złożoności projektu, który wymaga współpracy specjalistów z różnych dziedzin oraz osób odpowiedzialnych za kwestie prawne - podano.

Celem zespołu jest zapewnienie spójności działań, przestrzeganie obowiązujących przepisów i norm oraz skuteczna koordynacja, która zmniejszy ryzyko niezgodności projektowych. Centralizacja komunikacji w ramach zespołu umożliwi bieżący nadzór nad jakością prac oraz ułatwi wymianę informacji, co zminimalizuje ryzyko błędów i usprawni realizację inwestycji.

Przetarg PKP i kluczowe założenia modernizacji

Pod koniec 2022 roku - przypomnijmy - PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na przygotowanie dokumentacji projektowej modernizacji linii kolejowej E59 na odcinku Kędzierzyn-Koźle – Chałupki. Wartość umowy wynosi 26 milionów złotych, a jej realizacja ma być współfinansowana z europejskiego instrumentu CEF „Łącząc Europę”. Prace projektowe stanowią pierwszy krok w kierunku rozpoczęcia robót budowlanych.

Modernizacja obejmie 54-kilometrowy odcinek linii kolejowej. Planowane jest zwiększenie prędkości pociągów pasażerskich z 120 do 160 km/h, a towarowych – do 120 km/h. Inwestycja przewiduje wymianę torów i sieci trakcyjnej, budowę nowych przystanków (Racibórz Ostróg i Racibórz Fabryczny), a także modernizację stacji w Kędzierzynie-Koźlu, Raciborzu i Chałupkach. Perony zostaną dostosowane do obsługi osób z ograniczoną możliwością poruszania się.

Zrównoważony rozwój transportu

Projekt przyczyni się do zwiększenia efektywności kolejowego transportu towarowego. Umożliwi obsługę dłuższych pociągów towarowych (do 750 m), a przebudowa obiektów inżynieryjnych - w tym wiaduktów w Raciborzu - pozwoli na przejazdy cięższym składem. W efekcie większa ilość towarów będzie mogła być sprawniej transportowana z województw opolskiego i śląskiego w kierunku granicy z Czechami.

Realizacja projektu pozytywnie wpłynie na wybór kolei jako ekologicznego środka transportu, zwiększając jej konkurencyjność. Rozpoczęcie budowy jest uzależnione od zapewnienia finansowania, ale już dziś planowane zmiany stwarzają szansę na poprawę jakości podróży i przewozu towarów w regionie.

Autor: red., redakcja@naszraciborz.pl

Bądź na bieżąco z nowymi wiadomościami. Obserwuj portal naszraciborz.pl w Google News.

Reklama
Reklama

Komentarze (39)

Gość (IP: *.*.*.102) 28 stycznia 202519:53
Blablabla, to już czytałem 2 lata temu, kiedy decyzje? Kiedy działania?
Gość (IP: *.*.*.6) 28 stycznia 202522:05
Pierwsze co miasto powinno przypilnować to zaprojektowanie przy tej okazji kładki pieszo-rowerowej przy moście kolejowym. PKP w piśmie do Wosia deklarowało, że jest gotowe to uwzględnić. Miasto musi tego pilnować!
Gość (IP: *.*.*.26) 29 stycznia 202508:08
2 lata temu mogłeś o tym czytać na PLAKATACH !
Gość (IP: *.*.*.63) 29 stycznia 202510:44
Akurat taka przeprawa została zaprojektowana, wynika to bezpośrednio z otrzymanej decyzji środowiskowej wydanej w grudniu 2024
Gość (IP: *.*.*.149) 28 stycznia 202520:31
Jaki to przystanek Racibórz Fabryczny? Toż to tam już pomału nie ma żadnej fabryki tylko małe firemki. Racibórz Ostróg? Po co? Dla kilku pasażerów nocnego pociągu? O przepraszam może poseł Woś będzie miał bliżej do rodziców. A ile to energii potrzeba by taki skład zatrzymać a ile to prądu tenże zużyje żeby ruszyć dalej?

Dodaj komentarz

Autor: Gość (Aby podpisać komentarz swoim nickiem musisz się zalogować)
Portal naszraciborz.pl przeciwstawia się niestosownym, nasyconym nienawiścią komentarzom,
niezależnie od wyrażanych poglądów. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem – wyślij nam zgłoszenie.
Pozostało (1000) znaków do wykorzystania
Aby potwierdzić, że jesteś człowiekiem kliknij: kanapkę
Reklama
Gość (IP: *.*.*.244) 29 stycznia 202517:36
Nie znam się, to się wypowiem. Przecież oprócz dalekobięnych będą tez lokalne połączenia. Ich atrakcyjność jest większa, gdy nie trzeba się przesiadać lub dylać piechotą z dworca głownego.
Gość (IP: *.*.*.246) 28 stycznia 202520:50
Przecież projekt modernizacji linii kolejowej powinien być już dawno skończony, to kiedy realizacja ?
Gość (IP: *.*.*.98) 28 stycznia 202521:09
powinna być kładka dla pieszych wzdłuż torów od stacji na ostróg.
Gość (IP: *.*.*.98) 28 stycznia 202521:11
na razie trzeba chodzić po moście kolejowym
Gość (IP: *.*.*.63) 29 stycznia 202510:46
Będzie, w decyzji środowiskowej zostało to wymienione w opisie obiektów które mają zostać zbudowane/przebudowane w trakcie tej modernizacji
Reklama
Reklama
Gość (IP: *.*.*.132) 28 stycznia 202521:24
Tradycyjnie - durne komentarze , głównie tych co nie jeżdżą pociągami.
Gość (IP: *.*.*.225) 28 stycznia 202521:37
Kiedy obwodnica od strony Bieńkowic do ronda na Piaskowej?!? To jest ważne!!!!
Gość (IP: *.*.*.160) 28 stycznia 202521:45
Może lepiej przystanek na łąkowej, niż jakiś fabryczny
Gość (IP: *.*.*.6) 28 stycznia 202522:06
Ale właśnie ten Racibórz Fabryczny to będzie przystanek przy Łąkowej.
Gość (IP: *.*.*.105) 29 stycznia 202508:22
Byłoby świetnie, przystanek na Łąkowej w okolicach przejazdu byłby super sprawą!!
Reklama
Gość (IP: *.*.*.79) 28 stycznia 202522:52
Debile.
Gość (IP: *.*.*.179) 29 stycznia 202502:17
Faktycznie żadnej fabryki tam już nie ma, oprócz Henkla. Ale powstanie stacji w rejonie ul. Łąkowej miałoby sens. Przy Pl. Konstytucji jest dużo osiedli, byłoby po prostu bliżej.W przyszłości gdy zostanie wyremontowany odcinek do Głubczyc, to może się okazać że stacja w tej lokalizacji będzie tętnić życiem
Gość (IP: *.*.*.13) 29 stycznia 202505:55
Tak przystanek na Łąkowej. Przecież jak tam się pociąg zatrzyma to lokomotywa będzie już stała na dworcu głównym. Trochę wyolbrzymiłem ale odległość między tymi miejscami spowoduje że skład nawet dobrze nie ruszy a już będzie hamował. Nie ma sensu.
Gość (IP: *.*.*.95) 29 stycznia 202505:56
Ja myślę że przystanek co 100 metrów było by ok. Pociąg z Markowic do Studziennej pojedzie dwie godziny a pieszo godzinę. Podróże pociągiem nie są komunikacją miejską.
Gość (IP: *.*.*.236) 29 stycznia 202507:26
Ciąg dalszy biadolenia w wykonaniu prezydenta.... A sytuacja jest ciężka i skoplikowana itd.
Reklama
Reklama
Gość (IP: *.*.*.245) 29 stycznia 202509:19
moim zdaniem to nie narzekać uśmiechnięci macie być jak na wacka od przejęzyczenia a czytała z kartki,jak magistra bez magistra cokolwiek to znaczy
Gość (IP: *.*.*.131) 29 stycznia 202511:04
To wyjątkowo skomplikowane zadanie dla osób bez doświadczenia i kompetencji. Normalna żądanie zadanie dla osób z odpowiednimi kwalifikacjami z doświadczeniem w zarządzaniu takimi interdyscyplinarnymi projektami zakończonymi sukcesem. Niech zajmie się tym zadaniem szef tego projektu, a Pan Prezydent rozwojem miasta i pomocą rodzinom upadających firm we współpracy z uśpionym urzędem pracy.
Gość (IP: *.*.*.143) 29 stycznia 202511:57
Następne grupy specjalistów pseudo ekspertów , zebrania narady , herbatki i ble,ble ble , a kasa leci
Gość (IP: *.*.*.29) 29 stycznia 202512:44
Byłam pierwszy raz na dworcu i powiem krotko- PORAŻKA!Góra beznadziejna dół nie lepszy- dwie kasy-17.50 i ani jedna nieczynna?!
Gość (IP: *.*.*.132) 29 stycznia 202521:13
Raczej- ANI JEDNA CZYNNA . Inaczej mówiąc, kasjerów brak ! A jeśli są, to kasa otwarta do 14.30 . Nie ma chętnych do pracy , czy PKP oszczędza?
Reklama
Gość (IP: *.*.*.146) 29 stycznia 202513:33
powołał zespół z osobą, która jest na emeryturze....
Gość (IP: *.*.*.43) 29 stycznia 202513:39
Nie jestem w zespole ale wiem, że na tych trasach powinny kursować szynowe tramwaje albowiem obecny tabor tylko generuje koszty.
Gość (IP: *.*.*.168) 29 stycznia 202514:00
Kasa jest czynna do 13.40, chyba że kasjerka się rozchoruje albo weźmie urlop to kasa jest nieczynna. Tak było na początku roku. Tak w ogóle to na stacji nie widać już kolejarzy oprócz tych którzy obsługują dany pociąg, a i naczelnika trudno zastać o ile taki jest. Przepraszam, są panie sprzątające które udzielają informacji na temat otwarcia kasy.
Gość (IP: *.*.*.141) 29 stycznia 202514:02
Debile lewackie za tego rządu to tylko likwidacja Lini kolejowych będzie nie będzie nowych zamkną linie do Wodzisławia Radlina i chałupek to jest lepsze niż remont Lini kolejowych
Gość (IP: *.*.*.48) 30 stycznia 202509:33
Nie zamkną tylko puszczą ją przez zagrodę dla żubrów geniuszu prawacki 141 :) :) :)
Reklama
Reklama
Gość (IP: *.*.*.236) 29 stycznia 202515:17
Tak krótko a obietnice wyborcze Jacka W. to tak nabił wyborców w butelkę ! Wylansowany przez Lenka i jego kolesi. Ma za zadanie dotrwać do Emerytury i tyle....
Gość (IP: *.*.*.168) 29 stycznia 202518:49
Puszczę bąka, niech się pobłąka......Donaldinio i nikt więcej. Wstaję rano i mam fajrant. Piątka dzieci x 800 =4000. Plus darmowe gry planszowe i chrupki kawowe. Ele mele dutki gospodarz malutki. Ble , ble , ble. ***** ***
Gość (IP: *.*.*.46) 29 stycznia 202521:42
ble ble ,,,,,, nie bać pułtuska,,,,
Gość (IP: *.*.*.48) 30 stycznia 202509:36
Gdyby nie sąsiad i dzielnicowy tobyś miał 0 x 800 cienki Bolku :)
Gość (IP: *.*.*.192) 29 stycznia 202519:01
Zaletą każdego zespołu jest odpowiedzialność zbiorowa czyli żadna.
Reklama
Gość (IP: *.*.*.13) 29 stycznia 202519:14
Dopiero teraz stworzyli ten zespół, śmiechu warte. W zeszłym roku PKP PLK wybrała ofertę ale nagle poszła informacja, że unieważnili ofertę która była najkorzystniejsza - unieważnienie z 04 czerwca 2024 roku nie wiadomo dlaczego?
Gość (IP: *.*.*.175) 30 stycznia 202510:29
Dla ludzi ograniczonych intelektualnie jest wszystko skomplikowane ! Urzędnicy są zakręceni i sami komplikują ludziom życie ..... Pozdrawiam !!!
Gość (IP: *.*.*.99) 30 stycznia 202513:27
Gwiazdki wy moje na przystanki narzekające, ruszcie samochodowe rzycie popatrzeć jak wyglądają POCIĄGI REGIONALNE. Tam już nie ma lokomotyw, a składy są krótkie. Ale to trzeba myśleć, a tego w telewizorni nie uczą...
Reklama
Reklama
Reklama

Najnowsze wydania gazety

Nasz Racibórz 24.01.2025
23 stycznia 202521:08

Nasz Racibórz 24.01.2025

Nasz Racibórz 17.01.2025
16 stycznia 202519:03

Nasz Racibórz 17.01.2025

Nasz Racibórz 10.01.2025
9 stycznia 202521:58

Nasz Racibórz 10.01.2025

Nasz Racibórz 20.12.2024
20 grudnia 202410:11

Nasz Racibórz 20.12.2024

Zobacz wszystkie
© 2025 Studio Margomedia Sp. z o.o.